meeen,jävla snöras!

igår kväll,hörde jag hur all jävla snö på ena sidan av huset rasade. Lät typ som om hela kåken rasade.
Aja,tänkte ju inte så mkt mer på det.
Och idag ser jag,att snöraset även tog med sej halva räcket på altanen/balkongen, där där det inte är överbyggt! Men jippijävlakaayeeey! Fan så less jag blir. Mest trolig har ju även dörren till källarn också rasat in.
Jääävla skit!
Än är ju altantaket helt iaf,får skotta av de i helgen.
Nämnde jag förresten att taket växthuset rasat in? O att väggarna är på väg att rasa utåt?
Det är bara en tidsfråga.
Och ja,jag är bitter.

Näe, egentligen är jag nog inte bitter. Jag är ju lycklig,i grund och botten,eller vad man ska säja. Men jag sörjer min fina farmor,så att det fan gör ont.
O det ventilerar jag nog mycket här, där jag kan skriva av mej.
Det är nyttigt o sörja.
jag hade ju annat jag sörjde just nu. Som jag inte är riktigt klar med..
 En annan sorts sorg,eller vad man ska säja.
Nu försöker jag sörja båda sakerna,paralellt.

O jag blir så jävla arg ibland. Arg över såna saker varken jag
eller någon annan kan eller kunde ha styrt över..
Jag skulle t.ex kunna offra min högra arm, bara för o ha fått varit med o hållit farmor i handen när hon somnade in. Hon skulle ju inte vara ensam..
Jag skulle ju vara där.
Men ingen kunde ju veta,fast jag tror och inbillar mej att farmor visste.
 För jag tror att man känner sånt på sej.. När det är dax o gå vidare..
Och jag vet att hon avskydde o se mej ledsen,
och jag vet att hon inte vill att jag ska vara ledsen nu heller.
Men jag är så jävla ledsen.
Jag är ledsen för min egen skull, för jag saknar henne så det gör ont.
Jag är ledsen för Lowas skull,för jag vet hur mycket dom älskade varann,o att Lowa också saknar henne en himla massa.
O jag är ledsen för att pappa är ledsen,o för att min syster är ledsen,och i Kalmar.
O jag är ledsen för att min farbror är ledsen.
O jag är ledsen för att Ingrid är ledsen,och ensam kvar på nåt vis.
Jag är ledsen, för att det känns som om en stor del av min barndom bara är borta, vad händer nu liksom? Ingenting kommer ju någonsin bli som det var.
Att åka till farmor har alltid varit en sån trygghet för mej. O det har blivit en trygghet för Lowa också.
Vi kunde ligga där i sängen,VI tre o bara vara o prata om allt. Farmor låg alltid o strök Lowa på ryggen,tills Lowa nästan somnade..Lowa blev så lugn med henne. Det blev jag också.
Jag vill inte tänka på att det aldrig mer kommer vara så.
Jag är jävligt ledsen helt enkelt,o jag gråter i tid och otid.

Men jag är glad, glad för att Farmor slipper dras med sina krämpor. O för att hon har fått ro nu, och får vara med farfar. O jag är glad att hon tillslut kunde släppa taget om oss,för o få må bra själv. Hon vet nog att vi klarar oss nu. O visste hon det,så gör vi säkert det.
 Det är jag glad för.

Ändå gör det så jävla ont.
Jag vet att det blir lättare med tiden,men vad hjälper det just nu?

Just nu gör det bara ont.
Och tårarna verkar aldrig ta slut..


Man kunde ju inte annat än älska denna vackra lilla Farmor.

♥ ♥ ♥





Era tankar..
Postat av: Linda

Vad fint du skriver Joanna, hon skulle nog bli stolt över dig om hon såg allt fint du skriver om henne!

Å hon är ju så söt.. å verkligen en liten farmor men bara kroppsligt liten!

2011-01-24 @ 20:21:42
URL: http://joolinda.blogg.se/
Postat av: Tirja

Kan inte ens tänka mig hur jobbigt det är för dig! Önskar så innerligt man kunde göra något! <3



Det gick jätte bra, det va så roligt, men SKIT jobbigt ^^ Men så värt det!



Okej, ja men jag vet vilken du menar :) Ja man får ta och gå in och kolla någon dag :) Och hoppas att dom kan fixa en som passar! Hatar att ha pattar som dolly :P



Jag hoppas du mår bättre med din farmor, tror du har rätt i att hon inte vill att du ska vara ledsen! Hon verkade verkligen vara en speciell dam! Du har haft tur som haft en så fin farmor! Ta vara på alla fina minnen och kom ihåg henne, allt fint ni gjort tillsammans!



Många kramar till dig! <3

2011-01-24 @ 23:27:20
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: TiNAWiNA

Världens sötaste lilla farmor.

Man tror ju att dom alltid ska finnas där, men det kommer ju tyvär ett slut på allt.

I ♥ U

2011-01-26 @ 16:36:58
URL: http://winatina.blogspot.com

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0