pjäxbekymmer

idag har jag en sjukdag, igen.. typ.
Eller ja, jag har iaf avbokat både sjukgymnasten,och UPM.
Har legat o haft en jävla huvudvärk mest hela natten,o magen spökar på! O nu mår jag väl sådär.. mest ont i kroppen. Osså magen,som fortfarande spökar då.
Magbesvären känns mer som regel,än undantag.
Hursomhelst, så orkar jag inte med varken sjukgymnasten,eller UPM. Så jag är hemma..
Får helt ärligt se om jag orkar gå på Föräldrarådsmötet.

Det regnar förövrigt idag, vad är det frågan om liksom? Det är Januari?
Sol och 5 grader kallt, är det nåt fel på det?
Det skulle jag älska.

Igår fick vi främmande av Jänet&Lilly! ♥
Lika mys som alltid, fika o lite promenader..

Sen for jag o Lowis in till stan, på pjäxjakt! Eftersom dom idag ska på skidutflykt med skolan..
Framförhållningen är på topp, jag vet!
 Men jag inbillade mej ju typ in i det sista,att hon kanske
kunde klämma på sej fjolårets, om så bara för en dag.. Meen, näe!
Det hade aldrig gått..

Vet ni vad ett par pjäxor kostar?
Till ett barn? 600 kr,betalade vi.
För ETT PAR pjäxor!
O då fick jag 45:- rabatt för att jag är söt,o såg förtvivlad ut typ..
Allvarligt!?
Meen,jäklarns va hon ska åka skidor nu! ;o)

Tack till Mamma som sponsra,o Hjärtat som tömde sparkontot! ♥

Men jaa,va ska man säja..Visst det är bra pjäxor,varma o sköna and so on.. Och hon tycker ju faktiskt att det är jätte roligt o åka skidor, så dom används ju flera gånger i veckan.
O om man åker skidor flera gånger i veckan,så är de ju viktigt med bra grejor.
Det är det ju faktiskt!
Men det är ju likförbaskat dyrt.
Såå,inför nästa säsong, så ska jag nog leta och även hitta begagnade. För till nästa säsong är jag rädd att det kommer behövas nya skidor också!






Skridskor
är ju inte heller gratis, och åka skridskor är också nåt hon gillar..Och gör i stortsett dagligen på skolan. Såå, skridskor måste hon ju ha.. Och Som tur är,så fick hon ju det av Mamma i julklapp!

Jag är glad att slalomskidor inte är någonting som måste inhandlas än.. tack gode gud för de!

Men till sommarn lär de väl ska inhandlas fotbollsskor o sånt!?
Voine,Voine! ;o)



äääh, de e ju roligt att hon håller på,o att hon tycker det är så roligt! =) Det är ju faktiskt huvudsaken.. :)

Men jag har tänkt på en sak, om man inte har varken skidor eller skridskor.. Hur blir det på idrotten då?
För det ingår ju där?
 Bör inte skolan tillhandahålla allt sånt? För skolan,ska ju vara gratis och lika för alla?

Och om Lowa inte tycker det är roligt o åka t.ex skidor, utan bara åker dom få gånger det är på idrotten,så skulle jag då inte vilja lägga ut en jävla massa pengar på skidutrustning..
Kan tänka mej att de blir så när dom kommer upp i tonåren tex.. Om dom inte är helt insnöad på just skidåkning då..

aja, nog om det.

Men, är det någon som vill köpa pjäxor, strl 29? (ganska små i storlekarna)
Av märket; Karhu Nypris: 645:- Nu: 250:-
Sparsamt använda under 1 säsong..





jomenvisst,
Idag blir Doris, 4 månader också.. Grattis till henne då! ;o)



nu ska jag faktiskt ta o krypa ner en stund till, sådeså!


Vi hörs..







Era tankar..
Postat av: Tirja

Ja ibland kan han ;)

Ja det är jätte skönt har bara väntat på att han ska fixa det sen vi flyttade in i slutet på mars förra året :P haha



Vi bor i ängsmon på vetevägen :)



Kram

2011-01-18 @ 11:50:03
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: Zabine

Du har rätt =) Ja just nu kör vi på skicka in på rummet och förklara vad hon har gjort fel. sen får hon vara där en viss tid beroende på vad hon har gjort och sen komma ut när hon själv känner för de och säga förlåt! Det där med spottandet verkar vi ha löst nu, jag valde att göra nå roligt av de eftersom hon gjorde de när hon blev arg, så vi tog på oss skorna och gick ut och sen fick hon titta på när mamma gjorde lika dant och sen skrattade vi och jag frågade om hon tyckte de va kul och sen dess har de upphört =)



ooooh.. jag längtar verkligen inte tills när hon kommer upp i Lowas ålder! hahhaa =) Då kommer jag skämmas att jag klagade nu! Hoppas allt e bra med er.. kramar

2011-01-18 @ 12:19:18
URL: http://wildasmami.blogg.se/
Postat av: Anna

Men tänk vad hon kan åka skidor nu, hela dagarna :)

Robin´s klass ska börja med skidor nu på idrotten, denna vecka, men turen är ju att skolan håller med grejorna... Skulle faktiskt inte vilja köpa skidor, skridskor, allt dom SKA göra inom idrotten för att bli godkända om inte Barnet har någe eget intresse för det!? Galet, tycker alla skolor ska ha så det finns till låns..

Bli piggelin någongång nu ;) <3

2011-01-18 @ 16:38:16
URL: http://[email protected]
Postat av: Tirja

Ja visst är den fin :D Är så nöjd med den så det finns inte!

Hon är så duktig hon som gjort den åt mig :D



Kram

2011-01-18 @ 18:47:26
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja det är så dyrt med allting! Och ju äldre de blir desto dyrare blir det..



Vi ska flytta bara två kvarter bort eller hur jag nu ska förklara :) Skördevägen heter det, radhus. Ska bli så skönt med större!



Kram

2011-01-18 @ 21:22:13
URL: http://jagochmina.blogg.se/

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0