utan mat och vatten?

hur länge klarar sej en kanin utan mat och vatten egentligen? Ett gigantiskt snöras,i kombination med -15 grader,gör det stört omöjligt för mej o ta mej in i stallet!
näe,men de känns ju jätte bra! eller?
Har inte ens möjlighet o få bort all snön förrän imorn! Tuur,jag la in rejält med hö i måndags!
Tycker dom borde klara sej!?
I stallet har vi ju även veden, så veden kommer jag alltså inte heller åt.
Och när det är närmare 20 minusgrader ute,så bööör vi elda,för att inte frysa ihjäl.
Är lite extra glad över min warm and cozy idag,känner jag!
Ibland känns det som om den här veckan är något sorts skämt!?
Världens sämsta skämt,i sånafall.

jag är less och ledsen.. den här veckan känns som världens längsta vecka.
Känns som om den aldrig kommer ta slut, känns som om det aldrig kommer o bli fredag.
Fredag så att Jesper kommer hem.
Jag vill ha han hemma nu.
Jag behöver ha han här,hos oss nu.





                                                                                                                                                 



Imorse var det 24timmar sen Lowa kräktes sist, alltså har det gått 48 timmar imorn bitti.
får hon väl vara på skolan igen?
Jag har absolut ingen brådska o skicka iväg henne,egentligen. O jag blir vansinnig på föräldrar som skickar tillbaka barna för tidigt!
Men just imorn ska vi till begravningsbyrån,o planera för begravningen o så..
Och hon är ju faktiskt pigg,största delen av dagen.. Hon äter ju inte så vidare värst,
 men är pigg o så! Och hon vill ju gå på skolan..
gaaah. Egentligen hade jag velat ha henne hemma resten av veckan,eftersom hon var så dålig i Måndagsnatt, så att hon får återhämta sej ordentligt. Hon har ju haft några tuffa dagar hon också.
Min lilla tjej!
Näe,helt ärligt så vill jag nog inte att hon ska på skolan imorn. Ska se om Mikael kanske kan ha henne nån timme, o i värsta fall får hon följa med på begravningsbyrån..
För smittfri är hon ju imorn.

                                                                                                               

Nu,ska vi ta o åka upp på Bua,o inhandla lite nödproviant.. o köra ned sopkärlena o så!
Har ju en del sopor som ska ut,om man säjer så.

Middag o mys i soffan tillsammans med Lowa,
 och en bra film får avrunda den här dagen.
Älskade lilla trollonge..

Mitt i allt elände,är jag så otroligt glad över att jag har min finaste lilla familj, och dom finaste diamanterna i världen, vid min sida.
Aldrig ska jag sluta älska ER.. ♥







Era tankar..
Postat av: Zabine

JA jag kunde liksom inte låta bli, egentligen hade jag lust att bara gå fram och mata på smällar!



Varför ja vart så arg förr va ju för att jag bar på en massa ilska. Jag vart arg för minsta lilla vilket innefattade att jag fick gå ett program som heter Art. (Aggression Replacement Training) Där ja fick lära mig verktyg hur ja kunde göra när jag blev arg. mycket har ja glömt och mycket sitter som inprintat så de e inget jag tänker på. men nått som hjälper mig ofta är att gå ifrån. ÄR jag arg, på en vän eller partner. Så måste ja oftast gå ut och gå. Lämna situationen och lugna ner mig, därifrån se på situationen för va den va och då oftast inse hur dumt de va att jag blev så arg. Andra funkar ju tvärtom, att dom måste prata om de som va och diskutera det! =)



räkning funkar också. 1,2,3,4,5,6,7.. på 8.an brukar ja inse vad fan ja håller på med =)



kram på dig!

2011-01-26 @ 18:59:58
URL: http://wildasmami.blogg.se/
Postat av: Karin Anderheim

Håller med dig om att detta är den lääängsta veckan på evigheter. Ibland är de bara som att det ska jävlas lite extra mycket när man redan har det svårt.. brukar iaf vara så för mig. Men försök vara stark så är det snart helg. Tråkigt att höra att din farmor gått bort, stora KRAMAR till Dig och er!!

2011-01-26 @ 21:15:16
URL: http://anderheim.blogg.se/

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0