torsdagstankar?

För Visst är det torsdag idag?
För då..
imorn,är det äntligen Fredag.
 Då kommer min älskade sambo hem, och jag kan inte med ord beskriva hur skönt,
jag verkligen tycker att det är.
Äntligen.
Den här veckan har ju varit så fruktansvärt lång,så det är inte klokt.

Idag har vi iaf varit på begravningsbyrån,valt en kista och gjort annonsen till tidningen! Jag ska åka in i början av nästa vecka med kläderna,som hon ska ha på sej.
Hon kommer vara jätte fin!
Fredag den 11e är det begravning.
Usch,det kommer bli så jäkla jobbigt..men jätte fint hoppas jag! ♥

Har tänkt på en sak, barns klädsel på en begravning?
 "Måste" dom också bära svart? Eller?
Jag kan erkänna att jag har ingen aning alls.
Så,om någon vet? Så får ni mer än gärna dela med er..

Efter att vi varit på begravningsbyrån idag,så bjöd farbror Håkan på lunch..
Indiskt, riktigt gott var det! :)

Hann även med ett snabbt besök hos prästen,
o ett hos Maggan,som ska ordna fikat till minnesstunden också.
Nästa fredag ska vi träffa prästen,välja psalmer och musik o sånt..
 Planera själv begravningen liksom.

Kan inte riktigt förstå att min älskade farmor faktiskt är borta.
Det är så overkligt.

                                                                                                                       

Jag körde för övrigt idag, när vi var in till stan. Varpå jag skulle fickparkera.. bara där hör ni ju! Hursomhelst, jag är allt annat än grym på att fickparkera. Men jag kan faktiskt göra det.
Det kanske tar liite tid, och sånt..men tillslut så!
Jaa,näee.. men tänk er då själva hur det blir med både min Farbror och min Far i bilen!
gaaaah.
Som dom gapa,skällde o sa emot varann.. hahaha!
Vilken jävla cirkus.

meeen,jag lever.
 Bilen är hel,och dom två herrarna klarade sej med lite förhöjt blodtryck bara!
De ni! ;o)

                                                                                                         

Igår köpte jag o Lowa första skivan, i "Svensson,Svensson" samlingen.. Den som man kan köpa med Aftonbladet.. Igår såg vi dom första två avsnitten, o ikväll ska vi fortsätta.
Fy faan,va roligt det är! :)
Det är alltid härligt att skratta, det är medicin för själen.


   =  



                                                                                                                                  

sen funderar jag starkt på om vi ska åka in och storhandla nu?
Är absolut inte laddad för det, men o göra det på fredagar är aldrig roligt.
Skulle ha varit på Lindex också, letat lite nya kläder åt lillHjärtat!
Kanske en sväng på KappAhl också.
Hon är klädlös,så att jag skäms!
Jag är också klädlös, o han jag bor med också..
Men kläder till begravningen får bli prio ett just nu.
O kläder till lillHjärtat förstås! ♥




- lilltrollet,på nyårsafton!
Fasiken,va länge sen jag tog några kort nu..måste bättra mej!

Imorn blire skola,för lillfisen. Hon vill det,så så får det bli..
Jag ska på UPM imorn,och till Diabetessköterskan..
Får väl ta handlingen o de imorn också då.. Åka in direkt när jag lämnat på skolan.
Myran kanske hakar på, om jag har tur.. ;o)

                                                                                   

är det inte roligt med barn ibland,förresten? saker som man lär dom,o sånt.. Lowa vet t.ex att läsk är ingenting man dricker varje dag, bara sådär.. o att godiset äter man på lördagar,o annat sånt där.. Regler man har hemma,helt enkelt.
Idag när vi var o åt lunch, så stod hon o Moffa och skulle ta dricka.. då uppstår detta:
M :Vad vill du dricka?
L - Eh, jag vet inte..
M: - Men det är ju bara o välja något,ta vad du vill..
Då pinnar Lowa bort till mej, och frågar..
 - Mamma, får jag verkligen välja vad jag vill? T.om Cola?

Jag sa att hon fick ta precis vad hon vill.. Så hon kom med en Cola light,
 o sa stolt och nöjd.. "Jag tog en sån här,så du också kan smaka! "Sötfian..
Det där är väl ett ypperligt tillfälle för lillfrökna o "passa på" o göra som hon vill, för att de e morfar som e med,o inte mamman riktigt.. Men näe,då.. Hon kollade med mej innan!
Sötproppen!

                                                                                        

men jäklarns va mycket svammel,o långt det här blev.. det var ju inte riktigt meningen!
Ska fixa nåt i magarna nu jag, o ringa mormor o höra hur det gått för henne idag!
Hon har ju varit o opererat handen..
Håller alla tummar o tår, för att allt blev bra! =)



Era tankar..
Postat av: Tirja

Va skönt att läsa att du har små ljusglimtar i vardagen trots allt jobbigt! Hon verkar så underbar din dotter :)



http://www.eskilstunabegravningsbyra.se/content/view/26/36/

där är en länk som det står lite om klädsel och sånt. Står att barn kan ha sina fin kläder bara :)



Många kramar <3

2011-01-27 @ 18:49:04
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: Tirja

Ja dom har ju det ^^



Hoppas du fick svar på dina funderingar :)

Kramar

2011-01-27 @ 21:39:04
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: sara

man ska ha det man vill på begravningen.. svart ingen klädsel varken vuxna el barn måste ha! man ska ha det man vill, min farmor ville nog inte att jag skulle komma i någe svart och tråkigt,det vill nog inte din heller <3at! dom vill ju att vi ska va som vi alltid e, så varför bära någe tråkigt! bär någe "normalt! tänker på er. kramar i massor

2011-01-30 @ 11:50:53

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0