svammel..

idag har jag gjort min "sista" dag på jordgubben..och det känns jättekonstigt,
och väldigt tråkigt faktiskt. Jag har verkligen trivts så jäkla bra. O jag kommer o sakna dom, både
barn och vuxna! ♥
Ska iofs jobba några dagar v.31 och v.32 där, men det är ju så lite så det räknas knappt.. Hoppas verkligen på att det blir värsta mega ökningen av kids där,så jag "behövs" igen. För som sagt, jäklarns va bra jag trivts! =)

En härlig dag ute,med massa mys tillsammans med kidsen avslutades hos Linda i tornet. O hon bjöd på mjukglass! :) Göttans! På Söndag ska jag göra min första dag där, det ska bli spännande. O sen har jag en hel del pass inbokade där under juli,och augusti.. Grett de ju. :)
O på Måndag gör jag min första dag,på det andra stället också. Det ska bli riktigt spännande! Något jag aldrig gjort förut, så jag är både spänd,nervös och förväntansfull! :) Hoppas det kommer att gå bra,och att det ska bli
både jävligt roligt, och lärorikt. Vilket jag på något vis förmodar att det kommer bli!

Nu är jag faktiskt tredagars ledig,innan mer jobbning vankas. O det känns inte alls så dumt..
Blir fullt upp,med bla. packning inför flytt. Och en del bakning tills på lördag,hoppas jag. O Imorn ska jag o syster äntligen iväg och göra våran tatuering. Finaste Sannan har hjälpt oss med att skissa.. :) Hoppas det kommer bli kanon, vart vi ska sätta den är dock fortfarande oklart. Men de visar sej! ;)
Fast först får jag o Lowisen främmande av Elin & lille Nestor. Det ska bli mys, jag har lovat frulle! :)
Hoppas på strålande sol,och utebliven snickare..så vi kan hänga på altanen.. ;)

Va ute o ropade på Doris förut,då jag tyckte att mina övningar på att få henne till utekatt (läs - få henne att vilja vara ute mera),kunde få vila under natten. O vad händer när jag står på ballen o ropar som mest. Jo, först kikar en svart/vit inte allt för söt katt, fram under altanen..eller ja snarare från källardörrn, som någon (inte jag) lämnat öppen.
Hoppsan Kerstin! Aja, katten ser lika förskräckt ut som mej,o försvinner. Jag ropar igen, o får ett jamande till svar. O tänker att nu kommer lillDojjan! Döm av min förvåning, så är det en randig katt som kikar fram.
Jaha!? Här har vi då bott i snart 1 ½ år, och jag har aldrig ens sett skymten av en katt på gårn. O nu har jag helt plötsligt TVÅ främmande katter, i källarn!? O Dojjan lös med sin frånvaro. Efter en promenad iförd endast trosor och linne runt gårn (tur man bor på landet och avskilt), så kom Dojjan till sist.
Så nu ligger hon i "sin" fåtölj,o ser allmänt nöjd ut med tillvaron. Peerfa det! =)

Har jag sagt att hon inte är steriliserad? Näe, just de. Så nu ber jag fan till gud,att det inte är någon okastrerad jävla hankatt vi haft här på besök. Då får jag nog nåt större frispel!
Note to self - ring veterinären och boka tid för sterilisering!


Näe,nu ska jag banne mej krypa till kojs, o hoppas på att somna snart. Är rädd att min tretimmars powernap, tidigare ikväll kan sätta stopp för dom planerna. :/ Förstår inte hur jag kunde vara så jäkla trött!? Sommar o sol,brukar ju göra mej pigg!? Aja, äta,sova,baka,packa,äta,sova,baka,packa,äta,sova,baka,packa - får bli mitt mantra under helgen! O så får jag pressa in jobba,däremellan till veckan!

Allsång på skansen igår då!?
Frågor på det? Näe, jag hoppas alla andra också satt bänkade. Min största fundering under programmet var, om jag har ett "frikort" vem väljer jag, Skånske Måns eller September? För fy satan i gatan, va jäkla snygg hon är. Hon om någon skulle lätt kunna få mej att bli homosexuell, eller ja,utan tvekan bi iallafall.
Frågor på det!?!


bild lånad från google.


Era tankar..
Postat av: Tirja

Dom kastrerar honkatter även om dom har bebisar i magen! Vilket jag tycker är bra! Iaf om hon inte är för långt gången! Så det är bara att boka tid! Oönskade kattungar finns det på tok för många av iaf!



Mysigt att ni får besök av Elin och Nestor ^^ <3

2011-06-30 @ 08:52:58
URL: http://tirja.blogg.se/

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0