♥ Blodsocker app.

Imorse när jag kollade mitt blodsocker,som förövrigt låg på 8,7 vilket räknas som heeelt okej! Speciellt med tanke på min värk.. Nöjd tjej!:) Aja, hursomhelst så fick jag för mej att jag skulle leta efter någon bra app, där man kan skriva in värden osv..för att få en bra översikt osv.. Eftersom jag är heelt värdelös på att skriva in mina värden i pappersboken,som jag har. Tänkte att kan jag lägga in det direkt i telefonen,så kanske jag gör det oftare..typ.
Hoppas kan man väl alltid,va? :)

Sagt och gjort,jag sökte.. och jag hittade en.. GlucaTrend hette den!
Och ja, jag har ju inte hunnit prova den så mycket. Men jag gillar den, än iaf! Den verkar bra! =)
Och man kan även,ladda upp till datorn/internet.
Så den kan jag tipsa er andra diabetiker om.. :)
O är det någon annan,som har tankar/åsikter/synpunkter om den, så dela gärna med er! :)




bilden har jag lånat på google..

och apropå bilden..det är ju alltså då en "reklam"bild.. och ja,jag vet inte riktigt vad det är för rekommendationer i dagsläget, men när jag fick diabetes ( för tio år sedan) så det första jag fick lära mej när jag skulle lära mej att sticka mej i fingret för att kolla bs, så var det att man sticker ALDRIG i pekfingret..

Varför? Tänkter ni nu..(åtminstone ni som inte har Diabetes)
Jo, för att skulle man bli blind,så läser man med pekfingrarna,och då är det inte bra om dom är ärriga. Eftersom då känseln bli annorlunda.. det var iaf,vad jag fick lära mej.

"Nyare" diabetiker.. Säjer dom fortfarande det?





Näe,nu ringde sambon, och vi ska äntligen iväg och lämna våra prover! wooop,wooop!


Era tankar..
Postat av: Tirja

<3<3<3

2011-11-23 @ 14:57:29
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: Camilla Esbjörnsson

Hej tjejen!! hur är det med dig?hoppas att allt är bra!! Vore skoj att ses nåt=)=)kraaam

2011-11-23 @ 23:13:26
Postat av: Hanna

Har fått samma rekommendationer att inte sticka i pekfingret men vet inte vad man säger i dagsläget om det. Hoppas du blir nöjd med appen, jag tycker att allt som underlättar och tar bort en massa arbete är fantastiskt. Är väl lite av ett teknikfreak när det gäller prylar till sjukdomen.



Enn annan "rolig" sak med reklam för diabetesprylar är ju annonser för mätare. Har du tänkt på att alla mätare i reklam visar ett värde på 5 mmol...Hur ofta händer det i verkligheten? Här hemma kallar vi alla 5-värden för reklamvärde;)



Kram!

2011-11-24 @ 08:58:14
URL: http://egobuffa.blogg.se/

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0