♥ Klasskillnader

Fick ett sms igår "Hej, allt bra med dej? Kommer du på mötet imorn?"
javisstjävlar! P-möte på gruppbostaden idag.. Tur Josse påminner mej! haha.. :)
Med andra ord, inget slöande idag inte.. ;o)

Ska plocka upp Evorna också. :)

Någon som tror att vi gjorde iordning jultidningarna igår,förresten? Näe, precis!
Får se om jag hinner det efter P-mötet.. Ska ju på pannkaksfest på fritids i eftermiddag också!
Vet inte riktigt vad jag tycker om såna grejer, jag tycker det är jobbigt. Samtidigt som det är mysigt! ♥
Lite dubbla känslor sådär.

Igår efter dansen,kom Lowa med papper. Inför Julshowen, som för övrigt är helgen 17&18 December.
Lowa har sin show på Söndagen den 18:e klockan 14.00... Så, komsikomsi! ;)
Iaf, inför showen så är det ju en del rekvisita. Dels kläder,som ska stämma.
Har man tur,så har man kläder som passar hemma. Har man inte det, så är det en utgift. För nånting som kanske ska användas en gång! Det är inte roligt. Om man inte har det sådär jätte fett ställt. O nu,ska dom dessutom ha nåt tygjox på kläderna. Som vi ska köpa. En till utgift, för något som ska användas en gång. Och sen så ska dom ha en rockring. Ytterliggare en utgift. O slutligen,så ska vi ha biljetter för att se showen. 150 kr tror jag dom kostar.. Alltså ytterliggare en utgift på 300kr för oss. (Visst man behöver ju inte gå, men vilken förälder vill inte det?) Med andra ord,så kostar denna show oss säkerligen 700 kronor.
Visst,fine. Det är klart som fan att man skramlar ihop pengarna, på något vis. Men jag tycker inte att det är riktigt okej, när man först betalar massor av pengar,för att hon ska få dansa. Och sen ska det kosta ännu mera pengar,när showen väl ska köras. Nu har väl vi turen,som faktiskt kan lösa det. På något vis.. Eller ja, det måste lösa sej på något vis. Men det finns ju dom som faktiskt omöjligt kan få fram dom pengarna. Vad säjer man till barnen då?
Näe, tyvärr..nu har du dansat och övat hela hösten. Men showen får du skippa.
Det känns ju inte riktigt okej!

Hatar det att det ska vara så dyrt. Eller ja, snarare att dom gör det dyrare än vad det kunde vara.
Ååh, jag tycker att alla barn ska ha rätt till att utöva vilka fritidsintressen dom vill, jag vill inte att pengar ska behöva styra. Jag tycker det är vansinnigt! Säj att man har tre barn, som alla vill dansa, till exempel. Det skulle alltså kosta drygt 4000:- per termin. För den familjen. O då är inte ens resorna inräknade. Nu är ju inte dans,den dyraste fritidssysselsättning. Hockey och Ridning toppar väl listan skulle jag tro. Med all utrustning osv..
Men ni hajjar väl,vad jag menar iaf?

Detta skapar ju klassskillnader,redan när barnen är små.
Och jag ogillar´t.



Oj, måste göra mej klar nu.. Mot jobb,och möte..




Era tankar..
Postat av: Tirja

Jag bävar också för den dagen, jag vill INTE att Isak ska behöva vara utan det, vill ju att han ska få göra det han vill!



Vad är det hon måste ha då? Kanske det går att ordna på annat vis? Tygjox? haha



Puss <3

2011-11-24 @ 09:35:55
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: Tirja

Aha fan va drygt, fast jag förstår ju varför dom ska se lika dana ut, men det är inte kul när man vet att själva dansen kostar, sen en massa andra utgifter på det!



Puss <3

2011-11-24 @ 16:56:20
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: Emma

Älskar det här inlägget av två anledningar!

1. Du tänker i termer av klass och klasskillnader, har min sosse propaganda bitit lite?



2. JAG ÄR JU HEMMA DEN HELGEN OCH KAN SE LOWAS SHOW!!!



Puss på dig systeryster

2011-11-24 @ 18:25:05
URL: http://lifebyemmasofia.blogg.se/

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0