Feejsbooks bekymmer.

ibland blir jag såå jävla trött, på facebook häromdagen skrev en bekant till mej om sin lilla dotter, som hon skulle på BVC med pga att hon är så förstoppad..

Varpå jag då kommenterade:

" Fråga om movicol kanske? Det ger vi lilltjejen jag jobbar med..verkar funka! Håller tummarna för er!
för 21 timmar sedan "

Tror ni jag blir dåligt brydd när någon då kommenterar min kommentar med;

hmm.. en fråga till Johanna, jag antar när du skriver så att du är personlig assistent eller nått? har inte ni också tystnadsplikt?




Meen, helt ärligt.
Jag blir så jävla trött. Så trött att jag egentligen inte ens orkar lägga energi på`t. Men allvarligt. I snart tio år, har jag jobbat inom ställen där det är tystnadsplikt, och aldrig någonsin brytit den,  eller misskött mitt jobb på något annat sätt. Det skulle aldrig falla mej in, överhuvudtaget. Så att en helt random brud,ens kommenterar något som hon uppenbarligen inte har en aning om. Det gör mej fan förbannad. Det är inte en jävel som vet vilka jag jobbar med. Att jag dessutom jobbar både som personlig assistent, på ett gruppboende, på ett HVBhem och på dagis. Med andra ord, ställen där tystnadsplikt råder. Även att jag har säkerligen 15 olika lilltjejer inom mina arbeten.

Vad ville hon ha fram med sin kommentar? Att jag bryter mot tystnadsplikten!?? Eller vad?
Hade jag haft mina såna papper här hade jag citerat dom,vilket jag kan göra en annan dag. Men en sak vet jag, och att min kommentar där på det där jävlaskitfacebook, det är INTE att bryta mot någon tystnadsplikt.
Så är det bara.

Trött jag blir.

Vad jag svarade?

"******** Klart som tusan vi har tystnadsplikt! Det gäller på alla ställen där jag är, varpå jag jobbar med cirka 20 barn, varav 15 är "lilltjejer". / JOANNA"


Sa jag att jag blir trött!?
Och förövrigt heter jag inte Johanna, har aldrig hetat Johanna, kommer heller aldrig heta det. Att mitt namn dessutom står när jag kommenterar gjorde visst inget.
O andra sidan kanske det inte var mej hon mena?höhö.


Och facebook, egentligen? Vad är det för jävla skit? Har länge tänkt avsluta mitt konto, men aldrig haft någon anledning riktigt. Men det här får mej att rent spontant göra`t i rena sinnan.
Gaaaah.

Era tankar..
Postat av: Tirja

Jag reagerade också på det, (eftersom jag ser vad du skriver ;) ;) ) har ju också varit på ställen där tystnadsplikt råder, och så länge ingen kan lista ut VEM man pratar om får man ju säga vissa saker. Som tipset du gav, det är verkligen inte att bryta mot det!

Men tyvärr kommer det alltid finnas idioter som tror dom är något!



Och sen att folk har svårt att fatta vad folk heter är bara jävligt irritersamt!



Tråkigt att vi inte kommer synas imorgon, du ska jobba och jag vabba :(



Saknar ju dig! <3

2011-11-14 @ 22:19:48
URL: http://tirja.blogg.se/

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0