(bilden har jag tjyvat hos, Egobuffa.)

Världs Diabetes dagen idag alltså.
Det hade jag heelt ärligt inte en aning om,förrän jag kikade in hos henne. Hur som,så är det idag iaf. Hela dagen, gissar att tanken är att hela världen ska uppmärksamma diabetes lite extra just idag.
Själv uppmärksammar jag den varje dag. Vare sig jag vill eller inte.
Spelar ingen roll att jag blundar,och låtsas att den inte finns där. Den gör sej påmind ändå.
Äckliga jävla skitsjukdom.

Fick ett sms av mamma,att jag skulle kika på FrågaDoktorn tidigare ikväll,så jag slog över.
På riktigt, jag blir fan förbannad, och irriterad. Var det någon under 65 (förutom jag & min mor) som såg det?
När dom gick ut på stan och frågade folk,vad dom tror om diabetes?
Jag blir fan mörkrädd.
Det jag menar är,att det är så sjuuukt många, dom flesta faktiskt. Som inte har någon som helst aning om VAD Diabetes är, överhuvudtaget.
Det skrämmer mej, och gör mej jävligt irriterad. Varför vet jag inte, men det stör mej.
Kanske pga alla dumma kommentarer, eller utläggningar om diabetes.
Förståsigpåare and so on..

Åter till det här FrågaDoktornprogrammet, Varför hade dom inte en Diabetiker där? En som har Typ1 har ju inte skadat. Som hade kunnat fått prata?
Det hade gjort programmet sevärt.

Sen störde det mej att hon,doktorn. Hela tiden påpekade att folk blev rädda,och såg bara ett mörker framför sej. Man skulle se det som en möjlighet, till att leva ett sundare liv.
Yeah,right. Vilken människa, med nyupptäckt diabetes tänker så?
Det ÄR okej att känna sorg, ilska, och hat mot skiten.
Varför ska allt låta som guld och gröna skogar för?
Det ÄR inte guld och gröna skogar att leva med diabetes. Inte alls.
Meeen, för den saken skull menar jag inte att det är nattsvart heller.
Men varför låta så klämkäck?

Diabetes är trots allt en obotlig,livstidslång sjukdom,som man måste lära sej att leva med. 
Jag som diabetiker får kämpa,och tampas med  detta 24/7 året runt.
Och lägg gärna märke till att jag skrev obotlig, och INTE inte behandlingsbar.
Så slipper jag dumma kommentarer om det! ;o)



Förövrigt blev jag dunderförkyld,när jag klev av min helg igår kväll. Det suger ju.. Trotsade dock mej själv,och for på P-mötet imorse. Det var tur, för tack vare det P-mötet och ett samtal med Monkan på Jordgubben blev dagen genast bättre. Och något jag gruvat mej för,slipper jag nu..
Så nu är jag glad,och den där klumpen i magen är borta.

Fick besök av finaste Suss idag också! Mys! ♥

Lowa är också förkyld, så hon är hemma.. Sjukstuga tror jag de kallas?


Näe,nu ska jag bädda ner mej med Treo & The.
Imorn måste jag jobba,varesig jag vill eller inte. Jeefla skitförkylning.




Era tankar..
Postat av: Tirja

<3<3<3

Kan ju i ärlighetens namn säga att jag skulle verkligen inte vilja byta med dig!

Och jag kan aldrig tänka mig in i hur det är att leva med det!



Vet inte ens vad jag ska skriva!



Jag vet bara att du är en otroligt stark människa! Och jag är så otroligt glad för att just precis DU finns i mitt liv!

<3<3<3

2011-11-14 @ 22:28:09
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: Hanna

Håller helt med dig i dina tankar. Varför är det så tabu att känna negativa känslor inför ett livslångt kämpande? Och det där med en chans att leva ett sundare liv...Bullshit, den chansen har man alltid oavsett, diabetes innebär bara en pistol mot huvudet, lev sunt eller dö tidigt. Äh, vi får klappa varann på axeln och peppa, det är så skönt med alla dessa bloggar, man kan nicka igenkännande och skratta ibland men även känna och förstå frustrationen hos varann!



Såg inte programmet men det känns inte som jag missade något då;)

2011-11-15 @ 10:44:13
URL: http://egobuffa.blogg.se/
Postat av: Tirja

Ja det blir ju så mycket roligare då!

Jo då det går bra, massa kiss inne och grejer men det är väl sånt man får ta ;)



Bara om jag tar med mig Isak på skolan och det är jag helt ärligt inte så sugen på ;) Dagis har stängt och jag har inte begärt någon annan plats åt han! Eller ja om du inte kommer hit vill säga ;) <3



Saknar dig också massor!!! <3<3<3

2011-11-15 @ 14:58:42
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: Tirja

Haha ja du det är jag väldigt övertygad om, han har ju inte ork att sitta still länge ;)

Ja men det låter som en bra plan det tycker jag!



<3

2011-11-15 @ 15:42:59
URL: http://tirja.blogg.se/

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0