♥ Vaken

Fortfarande vaken, fastnade i telefonen med hjärtat. Alltid lika mys. ♥
Aja, apropå telefoner iaf. Så har vi ett litet (njäe,ganska stort!) problem här hemma.
Vi har nästan aldrig någon mottagning. Hur nu det kan vara möjligt? Då vi bor på byns högsta punkt.
Aja, det är det största problemet. Sen ett annat är Lowas kompisar, som ringer och frågar efter Lowa.
Det är ju sådär ibland,eftersom jag ofta jobbar kvällar&helger. Som nu i helgen, då fick dom iofs Jespers nummer o ringde till han. Men ändå, det skulle vara smidigt om det fanns ett nummer, som stod på klasslistan liksom. Och ringer man dit,och det inte är nåt svar så är det ingen hemma liksom. För det är ju dessutom sällan jag kan svara när jag jobbar
. Tänkte ett tag att vi skulle skaffa nån billig,gammal kontantkorts telefon och ha hemma som "hemtelefon" Meeen, det funkar ju inte här då.

Sen är det ju sådär,när det rings ifrån jobb,skola eller sjukhuset and so on.. Och det inte går att nå oss, för att vi är helt utan mottagning. Och råkes vi på att bli nådd, så kan man ge sej fan på att 9/10 samtal bryts.
Värdelöst.


Såå, då ska vi alltså gå mooot strömmen och skaffa en fast/hemtelefon. Lätt som en plätt tänkte jag!
Men va faan, det är ju en djungel. Och skitsvårt, dessutom snordyrt.
Telia är ju hutlösa. Nästan 1000 spänn i inträde, sen 12 månadersbindningstid. Och sen dyra fasta kostnader..
Eeeh, på riktigt?

Jag efterlyser, framför allt ett billigt abbonnemang. Med följande kriterier;
- Utan bindningstid
- Ingen inträdesavgift
- Billigt att ringa mobilt

Är det någon, som har något tips!? What so ever..


Apropå telefoner igen, Jag skulle verkligen behöva investera i en ny mobiltelefon till mej själv också, då den jag har är totaltjävlahopplös! Jag kräver faktiskt inte nån hightech, jag vill kunna ringa och skicka sms.
Bara det är svårt med den jag har.
SKITtelefonfrånHELVETE!
Telefonköp får dock vänta tills nästa år, helt ärligt.
Sen ska jag ju inte sticka under stol med att jag helst av allt vill ha en riktigt värsting!

Era tankar..
Postat av: Tirja

Vi får kolla på ny telefon nästa år tillsammans! Skulle verkligen behöva byta jag också!

Värdelös är telefonen!!!



Hoppas ni hittar något hemtelefonabbonemang, trodde inte att det va SÅ dyrt att ens skaffa den :O



KRAMAR <3

2011-10-04 @ 07:53:26
URL: http://tirja.blogg.se/

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0