♥ Sovmorgon..

Idag hade jag bestämt att vi skulle ha sovmorgon.
Allihopa.
Då sömnen uteblivit istort sett helt,heela helgen.
Dock inte pga den lille bebisen, som man lätt kan tro.
Näerå.
Jesper blev dålig i lördagskväll. Dock ingen magsjuka,däremot jordens gallstensanfall.
Herre jisses, har aldrig nånsin sett han så dålig. Överhuvudtaget.
Har nog aldrig sett någon ha så ont heller. Verkligen ingenting funkade.
O man känner sig ju så hjälplös.
O de hela blev liksom bara värre o värre. Vid tretiden på natten, var det till o ringa svärfar,o frakta in karln till sjukan.
O där konstatera dom gallstensanfall,o kunde äntligen ge han lite smärlindring.
Uscha!
Han fick komma hem, ifrån sjukhuset igår kväll.  Väldigt sliten, men ändå piggare,än natten!
O sjukt skönt,o få ha han hemma.
 
Så nu håller vi tummarna, att de dröjer länge tills nästa gång.
Eller ja, helst hoppas vi ju på att de inte blir nå fler!
 
Efter att jag varit uppe med Edwin ganska tidigt,imorse för mat o lite pyssel, tog karln över.
O jag fick några timmars helt ostörd sömn!
Så när jag väl klev upp,kände jag mig lite som en ny människa! O karln kände sig oxå rätt pigg,efter att ha fått sovit hela natten! :) Win-win liksom!
 
Lowa är hemma från skolan idag, de hade gått 48 timmar imorse, med för säkerhetsskull är hon hemma idag också..
 
Igår var det ju Lucia i kyrkan, o lillfrökna skulle ju vara med. Hon skulle dessutom läsa nån vers. Sjukt trist att hon inte kunde få vara med. O trist för oss,att missa det! Det är verkligen nåt speciellt med Luciatåget i kyrkan!
Så mysigt, fint och stämningsfullt.
Jaja, de kommer ju igen..Nästa år! ;o)
 
Idag, tvättas det för fulla muggar! O jag har t.om bytt t julgardiner i köket! :)
Ska väl fortsätta tvätta,o pyssla på här. Städa o fortsätta göra lite julfint kanske..
Vi har ju som bara adventsstakarna uppsatta än så länge.
Iofs så vill jag ju inte ha allt julpynt framme hela december heller! Men nu känner även jag, att det kan få bli lite jul här i vårt hus! :)
 
Julgranen brukar jag vilja sätta upp den 23e, o inte en dag före. Men ja tror tamejtusan vi ska sätta upp den redan i helgen.  Det blir myspys det!
 
Funderar på om man ska ta o koka lite knäck nån dag också!? O eventuellt nån annan sorts kola.
Vi skulle ha gjort pepparkakshus också, får se när och om det blir av..
 
Jag ser framemot julhelgen, tycker det ska bli så mysigt!
Bara vara hemma,o mysa med nära o kära.
O vi har sagt till våra föräldrar/familjer att vi åker ingenstans, utan att dom får gärna komma hit o vara här med oss istället!
Jag vägrar flöja runt till allt o alla på julafton. Eller ja,överhuvudtaget under julhelgen.
Kommer dock sakna lillasyster, som blir kvar nere i Kalmar över jul. :(
Meen, den 17e Januari åker ju vi ner till henne! =)
O den 18e Januari tar hon sin examen! Wiihoo!
Min grymt duktiga lillasyster, är såå stolt!
 
Näe, nu ska jag vika lite tvätt, o kanske passa på o spela lite Skipbo med Lowa..
 
 

Era tankar..

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0