♥ osammanhängande svammel

jag torkade mina tårar,och samlade ihop mej själv,
och for på AfterWorken trots allt i fredags.
O vet ni? Jag hade så jävla roligt, sjukt roligt faktiskt!
Klockan var närmare tre,när jag sladdade in hemma igen.
Klockrent var det,från början till slut.
Har sagt det förut o jag säjer det igen, jag har fasiken Världens bästa jobbarkompisar! :)
Sprang på lite andra vänner ute också, och det var skitroligt helt enkelt.
Det behövdes,verkligen.

Att vakna i Lördags,och inse att jobb väntade..kändes sådär. Men de gick riktigt bra,
inte bakis för fem öre.. Tur man har en snäll sambo, som skjutsade både till o från jobbet.. ♥
Väl hemma från jobb igen, så tog vi o röjde upp här hemma. O styrde upp middag..
Tacopajer,med guaccamole och sallad blev det till middag! Trevligt sällskap,och melodifestival.
Avslutade kvällen med en härlig surrstund,med MysIda. Då grabbsen va på byn en sväng.
Sen somna jag,och sov som en klubbad säl.

Igår vankades det jobb igen, dock även för Jesper också.. Lowisen var och härjade med Svärfar&Eva.
Väl hemma, gjorde jag o Lowa hamburgare,och hade Söndagsmys framför Så Ska Det Låta.
Och bara kramades,massor. Älskade,underbara lilltroll! ♥

Idag har det jobbats på dagis. Det är skönt att komma in i lite vardagsrutiner igen.
Skingra tankarna lite.. Om kvällarna o nätterna,hopas dom så det räcker och blir över.
Tårarna,paniken och ångesten blir ett faktum.
Uuuh.
Försöker resonera så att det skall gås igenom. Det går inte att blunda för.
Men att det ska göra så jävla ont. Älskade vän.. ♥

Inatt drömde jag att Henke & Lowisen plöjde igenom Svensson,Svensson.. O när dom blev hungrig,skulle han promt ha pannkaka.
Tänk om man ändå fick uppleva det,igen. ♥



Igår hände det något med min nacke, det small typ till. Kändes sådär, men idag är det inte alls lika ont.
Skönt. Måste,måste,måste börja träna.
Den redan trasiga nacken och ryggen är väl egentligen ingenting som går att fixa. Men med lite muskler,skulle det nog kännas bättre. O jag skulle nog må så mycket bättre.
Tiden då? Det är så svårt o få den att räcka till.. Idag slutade jag iofs,i bra tid.
Men då är det ju massor av grejer som måste fixas hemma. O ett barn,som skall hämtas på fritids..And so on..
Hur får man ihop det här livspusslet egentligen? När jag hör mej själv,tänka så..Så tänker jag i nästa sekund på Paolo Robertos föreläsning..
Voine,Voine.

Stress,stress,stress.. Jag är sjukligt jävla stressad, mest hela tiden. O jag vet inte riktigt huur jag ska göra för att få bukt på det hela? Eller klara av att hantera stressen? Jag vet att jag ofta stressar upp mej "i onödan"..
Men jag kan inte riktigt hjälpa det alla gånger. Har dock blivit bättre på att säja Nej.
Inte ta på mej saker jag egentligen inte vill, eller kan, eller orkar. Inte lova bort mej att umgås,för att jag "måste".
Utan jag umgås för att jag VILL. Jag gör saker för att jag vill, för att jag ska må bra.
Att uppskatta livet,och allt det fina som finns i det. ♥
Jag försöker verkligen ta hand om mej själv. Det är skitsvårt ibland, men jag vet att jag måste.
För jag har blåst in i en jävla vägg, i 200blås förut. Det var inte roligt.
Så mycket kan jag ju säga. Inte alls roligt.
Och jag vägrar hamna där igen. Jag vill inte, och jag vet att inte en jävel tackar mej för det.


ååh, vilket osammanhängande svammel det blev..som vanligt!

Idag är jag så jävla tacksam,för att jag har en underbar sambo,och en fantastisk dotter.
Som jag älskar så otroligt mycket. Ni är luften jag andas,tamejtusan! ♥

Är otroligt tacksam över mina fina vänner,och min familj också.
Och jag saknar er,som inte finns med mej i livet längre. Varenda dag,minut och sekund. ♥




meeen hej,yrsel! vart kom de ifrån?
Måste lägga mej.

Era tankar..
Postat av: Tirja

BRA att du åkte, KUL så in i norden att du hade det så bra! <3

Det behöver du!



Och framförallt så ska du ta hand om dig för det finns bara EN du!



Det absolut bästa man har är sig själv, för utan sig själv finns man ju inte!

Jag vet hur otroligt svårt det är att avsätta tid och göra saker för sig själv. Men man måste, faktiskt! Hur egoistiskt det än må kännas så måste man få egen tid, kvalitets tid med sig själv och göra sånt man mår bra av.



Massa kärlek till dig! <3

2012-02-27 @ 20:53:31
URL: http://tirja.blogg.se/

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0