♥ Pension

Idag hade jag fått mitt årsbesked ifrån KPApension.. Där det så fint stod att min beräknade tjänstepension fr.o.m 2051 skulle ge mej 129:- i månaden. Livet ut skulle jag dessutom få denna ansenliga summa. Varenda månad.. Wiiho!
Eller? Varför skickar man ens ut detta?

Det orangea kuveret som trillade ner i lådan för lite längre sen, visade en liiite högre summa dock!

Vad är det med dessa olika kuvert? O olika besked man får?
Jag är inte alls med faktiskt.

Jag har helt ärligt skitkass koll på det här med pension.
Vilket jag veeet att jag borde kolla upp,o börja fixa med. Jag veeet.
Men jag pensionsparar faktiskt privat till mej själv, eller nåja. Jag började för några år sedan, men tro inte jag betalar in nånting alls i skrivande tillfälle. Det tänkte jag börja/fortsätta med när jag fick mer stadig inkomst. (Var vad jag tänkte för några år sedan,då jag "pausade" det sparandet.) Tror ni jag har gjort det!?
Näe,just precis.

Någon som kan ge mej en lektion?
Jag vill ju leva fett när jag är pensionär ju! :o)


Era tankar..
Postat av: Tirja

Haha ja du inte jag iaf, måste ta tag i mitt jag också!

Har väl fått ihop 15000 i det orangakuveret, slå ut det på en 20-30 år så är det inte många ören i månaden att leva på haha

2012-03-30 @ 18:20:22
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ha ha ha! Jag är lika kass på det här med pension. Sparar en liten summa varje månad, det har jag nog gjort sen jag var 20 men allt annat känns bara för långt borta för att ens ägna en tanke:)

2012-03-30 @ 19:28:50
URL: http://hannadiabetestyp1.wordpress.com

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0