♡ Juldagar

Kul, vaknade för en timme sen.. o efter att ha vridit mig ett bra tag gav jag upp.. Men va faan ere om? Jag har  ju varit svintrött heela dagen.  Borde jag då inte sova som en klubbad säl?
 
 
 
Juldagarna då.. Julaftonen spenderade vi ju här hemma.. Ungarna sov till runt nio bägge två!? Wiihoo.  Rätt gött!:)
Mamma, Håkan o Maria kom på förmiddagen, o pappa likaså! Det fikades o öppnades klappar hejvilt! :) Vid två hade dom åkt, lika så syrran. 
Vi tog de lugnt o förberedde för middagen.  Sen trillade både Ida och Svärfar in efter varann. Vi drack glögg o lät Edwin öppna resten av sina klappar!  O lagomt till middagen dök Nogga in oxå!:)
Mat åts o ännu mera klappar öppnades och vi hade det trevligt!:)
Vid 22 stupade jag dock i säng..
O sov o sov.  Fick sovmorgon av karln och vaknade inte förrän tio! Så jävla skönt!  ♡
 
Igår kom svärmorn, hennes gubbe, momman osså Jocke och Jessika hit.  Fika och klappöppning IGEN! ;)
Jocke, Jessika o momman stannade rätt länge o det var jättekul!  Spelade Uno och bara surrade..
Karln for o jobbade en stund, men kom hem innan middagen.
Som bestod av inget mindre än julmat, tillsammans med Milla,  Ulrica och Märtis o Nogga förstås! ;)
 
När dom åkt hem och efter ett större kaos med det stora barnet åkt karln o skruva igen, o jag tvärsomnade..
Vaknade dock pigg o utvilad imorse vid åtta, före ungarna.. Det är möjligtvis något utav det bästa som finns!  Både o vakna pigg och utvilad,  o framförallt vakna före barna!  ☆★☆
 
 
Våran lilla mamma fyllde ju år så efter frukoststök bar det av till Frösön för lite födelsedags firande.  Gott fika o mycket trevligt!  Hade dock hemlängtan så efter en snabbhandling bar det av hemåt!  ;)
Bara mys o bus hemma innan vi började med nån mat.. 
O idag blev det Tacos,  o tror seriöst aldrig tacos smakat så bra!;)
Haft lilla makaronen med föräldrarna här ikväll också!  ♡ Äntligen, säger jag bara!  ♡♥♡
Snowroller på tvn fick avsluta dagen! :)
 
 
Imorgon vankas det jobb för karln o vad jag o kidsen ska roa oss med vette tusan!  
Måste komma ihåg och skriva ut ett asviktigt papper o skicka in till kommun iaf.  Det vet jag! Så ni med skrivare kan ju börja oroa er för oväntat besök!  Jomensåatte....
 
Julklappar förresten, jisses vad klappar ungarna fått!  Börjar fundera på om vi inte skulle ha köpt oss en Herrgård när vi liks väl höll på o köpa hus?  Får helt enkelt rensa, igen!;)
Dom fick dock mycket bra o ha grejer!  O det uppskattas otroligt av oss föräldrar!  :)
Tack till alla, för alla fina julklappar!  ♡
 
 
Edwin fick en massa kläder, en pulka, en hjälm, böcker, verktyg till verktygslådan, bord och stolar, ulltofflor, en docka och andra leksaker.
 
Lowa fick en ny klocka, cdspelare, kläder, monster high film, säng kläder me monster high, böcker, pryttlar till håret, pengar, presentkort, locktång, pokemonkort,  spel till wii och spel till ds:et, ulltofflor och andra mystofflor.
 
Osså var det säkert en himla massa mer som jag inte fick med nu!
 
Jag o Jesper hade tydligen oxå varit snälla. . Fick nämligen också en massa paket! 
Bästa var nog ändå dom Lowa hade snickrat till oss!  ( med viss hjälp av farfarn och Eva) Jag fick nämligen en sån låda, eller en fejkbok.  Som man ska ha i bokhyllan, som tex bokstöd.  Eller bara liggandes på bordet, med lönnfack för förvaring! :) Perfekt att förvara exempelvis tvdosan i för att skydda mot LillTornadon. Trist bara att vår tvdosa redan sagt upp sig.. så kan det gå!
 
Fick oss en ny stekpanna också, en riktigt bra!:)
Presentkort ,brandvarnare, pengar ,lotter. 
O inte att förglömma det fina SnippaSmycket, en tjusig tröja och myskläder!♡
 
 
Känner att det här blev ett sjukt meningslöst och även innehållslöst inlägg.  Trots att det är svinlångt.  Meen, det bjuder jag på. Av två enkla anledningar.  Ett, jag kan gå tillbaka själv o bli påmind om julen o det är bra när man är halv dement.  O då kvittar det om jag tråkar ut er!;) och två, klockan är typ fyra på natten.. huur mycket är vettigt nu liksom? 
 
 
Har inte ens nå roliga bilder o bjussa på, då alla är kvar på kameran.  Såå,  jag kan bjuda på gamla kort från andra jular! ;)
 
Godnatt! 
 
 
Julen 2012
 
 
 
Julen 2004
 
 
 
Julen 2006 eller 2007 tror  jag!
 
 
Julen 2010 kanske?
 
 
Också julen 2010 eller var det 2009!? 
 
 
 
 
Näe, det här är nog 2009.. :)
 
 
 
 
 
 

Era tankar..

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0