♡ På plats

Igår (Söndag) kom vi på plats!  Efter flera timmars slit så var vi äntligen på plats i vårat hus!! :) Jag älskar det redan!  ☆
 
Tusen tack till våran fantastiska flytthjälp! ♡
 
Sängarna är på plats, så vi har nåt att sova i och delar av köket är upp packat så vi kan äta! :)
O  från o med imorgon, så ska här packas upp o plockas en jäkla massa!  :) Måste få till lite advent också, just nu har vi två stakar uppe.  Av den anledningen att det var den enda belysningen vi först hitta åt.. så kan det gå! ;)
 
Givetvis så protesterade min kropp fullständigt idag, o jag vaknade med migrän.  Ett riktigt jävla anfall, som jag inte haft på flera månader. . Kaos! 
Lowa passade Edwin först, o sen kom världens bästa Tina och tog hand om allt tills pappan i huset kom hem!  Själv låg jag mer eller mindre medvetslös, fram till sjutiden på kvällen.  Kräktes och kräktes.  Såg ingenting, o allt ljus och ljud var fruktansvärt.  Jag kände mig så jävla ynklig. O den där känslan, när man inte kan ta hand om sina barn. Jag känner mig verkligen som världens mest värdelösa förälder.  Även om jag vet annars, att jag är en utav dom bästa föräldrarna till just mina barn! 
Dock har jag ju faktiskt turen att ha världens bästa vänner också, som alltid finns där tamigfaan!  Så Tina kom som sagt och räddade oss idag.  Eller ja framför allt mina barn!  ♡♡♡
Blir typ gråtfärdig när jag tänker på vilken tur jag har.  Som har så fantastiska människor i våran närhet! Det är få förunnat, och jag är glad att jag har sån tur! ♡
 
Migränen då, har ju typ varit migränfri i flera månader. . Så det här känns verkligen som ett jätte bakslag.  :(
Sist jag var så här dålig var verkligen skit länge sen.. Funderar på hur jag ska göra.. är ju liksom rena turen att jag inte blivit medvetslös på riktigt under detta anfall.  Då jag verkligen inte fått i mig någon näring alls på nästan ett dygn.  Har smuttat på juice för att hålla blodsockret uppe, o smuttat på vätske ersättning för att inte bli fullständigt uttorkad.  Och det har gått, men det är bara ren och skär tur! Någon timme till, o ett dropp hade varit nödvändigt.. Skitkropp!
Jävla migrän, och jävla diabetes och ställa till det! 
Ska ringa M imorgon och höra vad hon tycker och tänker, om vi ska köra några behandlingar till eller vad hon tror!  :-/ överväger att ringa doktorn också, o be om att få pröva samma medicin som syrran!  Måste i vilket fall som helst få någon annan migränmedicin utskriven, att ta vid anfallen.  Sumatriptanen är värdelös, och likaså imigranen.. kanske är imigransprutorna bättre än supparna iaf! 
 
Sömnen natten till idag, dvalan under dagen, och det faktum att jag somnade klockan 22 gjorde ju även att jag vaknade för en timme sen och var verkligen säker på att det var morgon.  Det var/är det inte.  Men jag är pigg.  O dessutom migränfri nu, o den piggheten är oslagbar! Borde dock sova någon timme till iaf. 
Skjutsa Lowa till skolan imorgon, o sen uträtta lite ärenden och dejta Myran medans Lowa är på skolan..
Blir bra det! 
 
Edwin har förövrigt fått eget rum här!  O somnade på 2sekunder första natten, vid 19.30.. o pojklurven sov ända till 10.30 imorse.. nonstop!  Heelt sinnessjukt! !
Så jag tror hans rum fick godkänt! ;)  Ikväll var det lite gnissel och stök innan han somnade, men inte i mer än 5-10 minuter.. Vilket jag tror beror mer på att dagen blev konstig då han sov så länge, än på att vi flyttat o han fått eget rum!  Då han alltid somnat själv i egen säng iallafall.  Inte alltid iofs,  men större tiden iaf.  Lägger man ner han själv i sin säng, säger godnatt o går ut ur rummet,  så  ligger han tyst o pillar med apan och sover efter max 5-10 minuter.  Ibland kan han ligga o prata lite med den också. Det är få gånger han är ledsen.. 
Lägger man sig däremot med han i våran säng, kan de ta timmar innan han somnar.  Lika om man lägger han i sin säng, och lägger sig själv i vår säng samtidigt.  Då har de varit hopplöst!  
Självklart finns det undantag som bekräftar regeln även hos oss, det har hänt att han tvärsomnat även i vår säng, tillsammans med oss! :)
Hursomhelst, så tror jag det blir toppen att han får sova i eget rum nu. Då behöver han inte störas av väckarklockor mitt i natten tex..
O vi kan prata med varandra, utan o vara oroliga för o väcka han..  o jag kan kolla på tv i sängen igen! :) 
 
 
 
Näe, pröva vila ögonen en stund nu då.. väckarklockan ringer ju snart också!  O de ska bli spännande o se om Edwin vaknar av sig själv, eller om jag måste väcka han!  ;)
Lowa måste jag helt klart väcka.  Räknar med att behöva åka hemifrån senast 07.15 för att hinna med Lowa i tid till skolan!  Morgonstund har guld i mun, heter det väl? ;)
 
 

Era tankar..
Postat av: ♥ Tirja ♥

Det va inge roligt att läsa om migränen!

Men härligt att Edwin sover i egen säng och på eget rum!! Åh vad jag önskar mina skruttar kunde göra det också. Men måste nog skaffa en babyvakt först eftersom fjärtlisan i den här familjen vaknar vid 4-6 tiden och vill komma över till mamma och storebror, och han skulle verkligen behöva sova på eget rum snart. Men han vägrar större delen av tiden och jag har inte hjärta att skicka ut han :(
Hur gör man då liksom?
Han säger att han drömmer mardrömmar på sitt rum och gillar inte att sova där. Kan ju inte flytta om hela lägenheten igen!

Saknar er!!
Hoppas ni kommer in i huset snabbt så vi kan komma och hälsa på :D

Svar: Jaaaru, hur gör man då!? Ingen aning! Låter dom fortsätta sova med er? Skulle tro att dom flyttar ut självmant närmare tonåren? ;)Näe men seriöst, har inga goda råd! Tyvärr! :-/
Funkar det inte om du ligger bredvid eller sitter bredvid hsn en stund då?

Saknar er oxå! ♡
Puss
Joanna

2013-12-03 @ 22:06:02
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: ♥ Tirja ♥

Ja det är ju ungefär det som blir, Aila somnar ju i sin säng om man sitter bredvid.
Men inte Isak han har oftast svårt att komma till ro alls tycker jag!
Det trots att vi iaf på vardagarna har samma rutiner.
Inte ens om jag ligger/sitter bredvid. Helst ska han krypa in i famnen och trycka en bra stund.
Vet inte alls hur man ska få till det. Skulle ju vara skönt att få sova ostört nån gång ;)

Puss <3

Svar: Jag minns att det var knöligt med Lowa oxå.. inte så länge hon hade spjälsängen, men när hon fick en " riktigt".. Det var ett jäkla stök, o sjukt påfrestande för tålamodet hos mamman! :-/Jultidningarna har kommit förresten, kommer förbi med kalendern nån dag!;)
Puss
Joanna

2013-12-09 @ 12:16:01
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: ♥ Tirja ♥

Ja det känns som att det blir svårare när dom får den större sängen!
Oh ja framförallt om man har två som tjorvar från morgon till kväll ;)
Trevligt det ser vi framemot! Bara hojta innan så jag inte är ute på något äventyr ;)
PUSS

2013-12-10 @ 15:27:35
URL: http://tirja.blogg.se/

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0