♡ Tankar om ditt o datt

Klockan 22nollnoll sov samtliga i familjen.  För en timme sen vaknade vi, Edwin kräktes ner sig själv och hela sängen. Jippie! Efter sanering av både sovrum och glad (förstår inte hur barn funkar! ?) Bebis så somnade både han och pappan om.  Själv är jag som synes klarvaken.  Det tar typ 100 år för E att somna i sin säng om vi ligger i våran säng när han ska somna, så jag flyttade ut till soffan för att det skulle gå snabbt och smidigt!  Å jorå, efter nån minut sov han.. ;) Pappan likaså. Jag har letat upp spyhink och styrt upp så det är fri väg för Lowa till toaletten, OM det skulle vara så jävligt att det är magsjuka. . Vilket vi så klart hoppas att det inte är. .
 
Jag har förövrigt haft svinont i magen typ hela kvällen. Som tur är inte sån magonta, utan i "tjej"magen.. känns som det är dax för en till runda med dessa onda jävla cystor, som tydligen kommer med jämna mellanrum!  Sjukt ocoolt, och riktigt olägligt.  :-( Då det är hundra saker o stå i, närmaste månaden! Aja, inte så mycket jag kan göra åt det..
 
Idag tog vi dom snoriga och febriga ungarna och for till farfarn. Ojoj, vad är vi för föräldrar egentligen! ? 
 
Shiit, Lowa kom precis uppspringandes, jag flög upp i vild panik och tänkte NU ERE KÖÖRT! (O såg årets magsjuka framför mig! ) meen Näe rå, hon var bara väldigt täppt i näsan, och kissnödig! ;) Känner lite att hon gärna får bli frisk imorgon, så hon inte missar skolan på måndag. . O Edwin med för den delen, så vi kan hänga på kyrkis till veckan! ;) Har ju ingen behandling på kyrkistiderna till veckan, så då gäller det ju att passa på och hänga där! ;)
 
Jag har nyst inte mindre än 12 gånger sen jag började skriva här, betyder det att barnens snorande håller på o sätta sig på mig?  Förhoppningsvis ligger jag bara där Dorran legat, o nysningarna beror på henne.  Som tur är kom mina vitaminer som jag beställt igår, så jag kunde hämta ut dom idag. . Här ska boostas med vitaminer, så det så. D-vitaminer och B-vitamin.. vore väl huun om inte jag ska bli pigg och hålla mig frisk och kry i vinter. . ;) Magnesium ska oxå ätas extra.. o extra c-vitamin!;)
 
Apropå vitaminer och så, vaccinering av barn!  Vart står ni i den frågan!? Lowa har fått alla vaccinationer enligt bvc/skolhälsans program.  Plus hepatit. Edwin likaså.  Men ju mer jag läser om det, ju mer börjar jag vackla.. Alltså, vad är det egentligen vi trycker i barnen!?  Och är det verkligen säkrast och bäst?  Nu pratas det om vaccin mot diarré o ditt o datt, vaaa faan känner jag lite då? Jag skulle aldrig vaccinera mina barn mot det..
Jag är oxå vaccinerad enligt "programmet" . Och mot TBC, då det var/är krav för jobb jag haft.  Bland annat för att jobba på sjukhuset.  
Jag och Lowa blev ju även mer eller mindre tvingade att vaccinera oss mot svin influensan (tvingade kanske är fel ord, men övertalade och övertygade från vårdens sida) Då jag är risk grupp.
Såå sjuk som jag blev då, har jag aldrig någonsin varit.  Varken före eller efter.  Läkarna trodde jag fått svininfluensan (Joorå, man kunde tydligen få det trots vaccination) jag blev isolerad och satt i karantän hemma, med munskydd. Och fick börja äta medicin i väntan på provsvaren.. näe, det var ingen svininfluensa. . Utan det berodde "nog bara på vaccinet". Meen vad bra! !?? 
Jag ger mig fan på att många av mina besvär som jag har idag oxå beror på det där jävla vaccinet.  O Lowas onda i kroppen oxå för den delen.. 
Jisses, blir irriterad bara jag tänker på`t..
 
Vaccin mot livmoderhalscancer då? Innan jag läst på lite så tänkte jag att "fan va bra det ska jag göra" Är glad att jag läste på lite.  Aldrig,  jag ska inte ta det!  Det ingår ju oxå i vaccinationsprogrammet nu, men Lowa ska minsann inte ha det. Om jag inte blir väldigt bra överbevisad innan det är dax, o det är ju nåt år bort! :)
Men övriga vaccin i vaccinationsprogrammet då!? Ska man ge, eller inte!?
På bvc är det ju inte så att man blir erbjuden att vaccinera, utan det är mer "då är det vaccination". Bara det är ju rätt sjukt tycker jag.  Det är så sjukt dålig information angående vaccinering så det är skrämmande! Andra biverkningar än feber nämns liksom inte ens!?
Varför? 
Vill man ha information om vaccination, så ere ju att vackert leta och söka den själv!  Och det finns verkligen massor att läsa om det. Bra och dåligt. Och nman måste försöka sålla själv, vilket inte alltid är det lättaste!  
Vad är sant?  Vad är tillförlitligt?  Vem har skrivit "faktan"!? Kommer informationen från läkemedelsindustrin!? Läkare?  Föräldrar med egna åsikter och erfarenheter? 
Det är en djungel. Både en fördel och en nackdel av Google och internet! ;)
Vad tänker DU?  Och hur resonerar ni?  hur gör du/ni!? Dela gärna med er! :) Vet ju liksom enligt statistiken att ni är några som läser. . ;)
Å det är alltid roligt att höra andras tankar och åsikter. . 
 
Näe, nu ere sovdags! Imorgon är det morsan i den här familjen som har sovmorgon!  Wiiihoo! 
 
 
 
 

Era tankar..

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0