♡ Ro över Atlanten! ?

Har varit in till stan en sväng idag, fyndat ett nytt spjälsängsskydd till virvelvinden vi har!  :)
 
Har haft en fikadejt med min vän Viktor också.. gäller o passa på, när han väl är här uppe!  Å nu kommer det dröja flera månader till nästa gång.  Han flyger nämligen ner till Kanarieöarna på fredag, för att påbörja uppladdningen inför roddtävlingrn han ska vara med i.. :) Den 2 december går starten, och dom ska ju då alltså ro ÖVER Atlanten, en sträcka på cirka 500mil..
Sjukt tycker jag!  Haha, och jag skulle ljuga om jag säger att jag inte är orolig.  Viktor var nämligen med i den här tävlingen för två år sen. 
Då krockade dom även med en val!?! O ja, på riktigt.  Det gick dock bra!  
Sen kapsejsade båten, under ett rejält oväder.  Den slog runt, flera varv och dessutom så gick Viktors säkerhetslina av, alltdå den som höll han i båten.  Viktor låg i vattnet, utan säkerhetslina och ett riktigt blåsväder. På något mirakulöst sätt kom han upp i båten igen.  O dom blev räddade av ett godsfartyg efter x-antal timmar.  Sen tog det ytterligare sex dygn innan dom nådde fast mark igen.. jaa, det är en riktigt lång historia!  
Häftigt och läskigt!  Håller alla tummar och tår, att denna resa går bättre!  ☆
 
Jag och Edwin sitter i bilen utanför sockenstugan och väntar på Lowa som har lucia träning!  Jag har hemlängtan och Edwin sover!  ♡

Era tankar..

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0