♡ Mycket

Det är så otroligt mycket runt ikring som händer nu.. Känns som att livet snurrar på i 220km/timmen.  På både ont och gott.  Det är ena sekunden obeskrivlig glädje och lycka, och i nästa sekund fruktansvärd ilska, sorg och känsla av total hjälplöshet!  Samtidigt som vi håller på med en stor och positiv sak här hemma som vi verkligen vill och ser framemot, så sliter några av våra bästa vänner så fruktansvärt ont.  Dom går igenom varje förälders värsta mardröm.  Ena familjen uppe i Umeå, och andra familjen här i stan.. Dom är såna fantastiska föräldrar.. ♡ Och jag önskar så att det fanns nånting jag skulle kunna göra för att hjälpa! :( 
 
 
Våran stora tjej har hunnit med o fylla NIO år, vilket är helt sinnessjukt i mina ögon!  Älskade trollunge, du växer föör fort!  ♡♡♡
Och snart fyller den lilla trollungen ETT år!  ♡
Vart har det här året tagit vägen!? Ojoj, det här året har liksom bara susat förbi! :-/
 
O från det ena till det andra så har jag påbörjat en sorts massagebehandling mot min jävla migrän.  Då den i stort sett bokstavligt talat tar knäcken på mig. Ohållbart ere! O jag vill typ slå nåt hårt i huvudet på folk man träffar som säger "Ååh jag har sån migrän,,har knappt kunnat jobba idag.. vill bara lägga mig o kolla på tv o slappa nu" osv, osv! Vad i HELVETE! ! 
Jag skulle va överlycklig om min migrän var så. På riktigt.
 Istället blir jag totalt utslagen, kan inte stå upprätt.  All tänkbart ljud och ljus är totalt uteslutet.  Kolla på telefonen o fejsbooka är totalt uteslutet. Svara på tilltal och prata går absolut inte.  Jag ser absolut ingenting.  O dessutom kräks jag kopiösa mängder.  Jag tvingas ligga på toagolvet och kräkas för benen bär liksom inte. Inte sällan gråtandes för att huvudet känns som att det håller på att sprängas.  Och i detta tillstånd befinner jag mig i allt från 12 -48 timmar.  Flera gånger i månaden.  
O några gånger i månaden om jag har tur så får jag dom lindriga som "bara" varar cirka sex timmar.. situationen är ju ohållbar liksom.  Inget snack om saken.  O jag är tamejtusan beredd o prova allt!  Och är väldigt positivt inställd till denna behandling, och jag är så sjukt tacksam att M vill pröva detta på mig!! ♡  
 
Hade förövrigt turen att få kramas och surra med Jänet förra veckan! ♡♡♡ 
 
Jisses vilket kaosartat svammel detta blev. Men jag känner att jag måste skriva för min egen skull.  Hade inte datorn total havererat hade jag skrivit mer och oftare!  Helt klart.  Istället ligger jag här och typ panik skriver på telefon.. :-/
 
 

Era tankar..
Postat av: mamma

meen Joanna du måste gå till doktorn och få hjälp mot migränen för det finns hjälp. Du vet att jag ätit betablockerare i flera år,(seloken) å nu har Emma också börjat med det(annan sort) Kan vara värt ett försök. Annars finns det sprutor så som jag hade, å det är du ju tyvärr van att ta ändå, men det underlättar ju en sån här gång. För att ha så mycket migrän som du beskriver, behöver du verkligen inte ha. F.ö såg jag ditt senaste inlägg å vill bara påminna om att Edwin även sovit här, men av nån anledning somnade han inte lika fröjdefullt som hos "moffa",kanske beror de på att det vara första gången han skulle sova borta.. Tur att du kom på nattkvisten :)Puss på dig älskade dotter !

Svar: Ja, jag veet! Men känns ju som att massagen kan vara värt rtt försök iaf! O jag upplever faktiskt förbättring.. :)Annars ska jag gå till doktorn, vill ha sprutor istället för tabletterna iaf. . Då jag tycker dom är värdelösa! Sen tror jag medicinen Emma äter kan va bra för mig och min sjukt höga puls oxå!
Joo, jag vet att han sovit där oxå.. men då kom ju jag o sov där oxå! ;)
O nästa gång går det förhoppningsvis bättre! ;)
Puss
Joanna

2013-10-25 @ 18:15:06

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0