♡ Pannkaka

En sån där dag.. Som på flera sätt varit bra och fin, och som på andra sätt fått mig att bara vilja ligga ner och gråta! 
 
Jag och barnen for och hälsade på min mormor efter frukosten.. Surrade, busade, fick fika där och bara umgicks några timmar.. Mycket trevligt och mysigt! ♡ 
 
Fick finfrämmande av Millie och föräldrar på eftermiddagskvisten, och det var nog det som fick mig att inte brista ut i en gråt attack! ♡ Jag hade gjort fläskpannkaka till middag idag, hade förberett o fixat o gjort grett så middagen dessutom skulle kunna ätas i bra tid.. Något gick fel,  jävligt oklart vad. Men pannkakseländet gick INTE att äta. Mikael styrde upp, och bjöd på mat ifrån Pilgrimen! ;)
 
Jojustja,  skärmen på min fina telefon är förövrigt spräckt. Mycket spräckt, och jag är ledsen.. Jävla skit också! :(
 
Något annat som gör mig ledsen är det här med svartsjuka.. Edwin, våran goa och helmysiga stor(Lill)kille sliter så fruktansvärt ont emellanåt och är så himla svartsjuk.. Eller ja, jag tror iallafall att det är svartsjuka! Han skriker, och skriker. Blir liksom helt förtvivlad, och så otroligt ledsen. Otröstligt ledsen! Vill bara upp i knät, och gärna typ krypa in i mig.. Jag tror att närhet är otroligt viktigt, och försöker ge han det så fort han kommit för att tanka närhet.. Ibland är det dock svårt att plocka upp han, ha han i knät och bara kramas.. När lillebror äter är tex ett sånt tillfälle.. Och jag känner mig otillräcklig, och får dåligt samvete. Blir ledsen över att se hur ont Edwin sliter, samtidigt som jag blir ledsen över att lillebror liksom inte får äta i lugn och ro. Ledsen över att lillebror oftast får ligga för sig själv, så länge han är nöjd. Istället för att få mysa och gosa i min famn! :-/ 
 
Jag förstår väl jag också att det inte kommer vara så här i all framtid, jag är ju liksom inte dum.. Men den vetskapen gör ju tyvärr inte det lättare ändå.. O nej,det är inte bara skrik och panik o jobbigt.. Absolut inte! O även fast Edwin är jätteledsen, arg och helt förstörd så vill han ändå bara va go med brorsan.. Och det värmer i hjärtat, och stillar mitt dåliga samvete lite! ♡
 
Erfarenheter och tips, på hur man handskas bra med svartsjuka syskon tas förövrigt tacksamt emot! ;)
 
Trots att det stundvis är as jobbigt, med skrik och tårar så är jag ändå glad att vi bestämt oss för att Edwin inte ska börja på dagis(jaa jag vet att de heter förskola) förrän nästa år, förhoppningsvis inte före han fyller tre.. 
Jag är liksom övertygad om att han behöver tryggheten här hemma, ett tag till! O jag tror ju även att all svartsjuka som är just nu, är övergående. O att vi snart får vardagen att flyta på lite bättre.. ;) Tror ju att han reagerat ännu mera, och att det blivit ännu jobbigare för han om han skulle ha varit på dagis.. Så för just Edwin tror jag ändå att det här är det bästa! Min magkänsla säger det iallafall.. ♡
 
Varför är det här, med att välja bort dagis så otroligt laddat förresten? Eller ja, allt med dagis är väl laddat kanske? Men jag upplever ett himla ifrågasättande, just över att vi valt att ha Edwin hemma längre.. Ifrån alla jävla håll, och jag tycker att det är märkligt.. Hur har det blivit så här!? Fasen,  han är ju fortfarande så liten och vi har möjligheten att ha han hemma.. Och väljer då att ha det,  hur och varför ska det ifrågasättas? 
Nej, han behöver inte dagis. Han behöver oss.
 
Jag ifrågasätter ju inte folks val att skola in barnen på dagis? Fasen, alla måste ju liksom jobba.. Så är det bara!
 
Jisses, svävade iväg lite nu känner jag.. Borde ju sova nu istället!
 
Lille bebis, är förövrigt TVÅ VECKOR gammal idag.. Sinnessjukt! Kikade på ett kort ifrån hans första dag.. o shit vad mycket som händer på bara två veckor!
Älskade lilla vän!! ♡♥♡
 
 
 
 
 
 

Era tankar..
Postat av: ♥ Tirja ♥

Jag tycker ni gör rätt, han verkar ju helt klart behöva det och ni har möjlighet för det så då ska det helt klart vara så!
Vi fick också mycket sånt för att vi höll båda hemma till 1,5 år och det är ju ingenting egentligen. Den lilla skulle nog egentligen behövt vara hemma lite längre men jag pallade inte mer då. Egostiskt men det funkar ju nu ändå, dom fick ju vara hemma 5 veckor i sommar, kommer försöka se till att vi kan vara hemma ganska mycket till sommaren också.

Men något tips på svartsjukan har jag inte, för tacka någon högre makt så kom den inte förens Aila va ganska stor för Isak. Han va ju mest bara nöjd av att få sitta med bredvid och gosa.
Det är aldrig lätt, oavsett hur man gör så slits man av det där eländiga samvetet. Men jag vet att du fixar det. Och ni är alltid välkomna hit och hitta på något om det skulle vara allt för jobbigt ;)
Saknar ju er. Hälsade Lowa i lördags eller han hon aldrig ;)
Hon verkade himla trött på traktorpullingen sötfian!

Hoppas ni har det jätte bra trots svartsjuka och allt!

<3

Svar: Ja, det är ju så vi känner också! Han behöver liksom vår trygghet, betydligt mer än en en stor barngrupp med alldeles för lite personal.. :-/ Tror vi tänkt annorlunda, om det fanns möjlighet till dagmamma eller något dagis med andra förutsättningar.. Då hade kanske Edwin fått börja efter jul.. Men som det ser ut på dagis nu, så tror vi han mår bäst hemma! :)

O förövrigt så tycker jag inte alls det var egoistiskt av dig, att sätta dina på dagis när ni gjorde det! Barn behöver föräldrar som mår bra, och orkat vara förälder.. och det skulle ju bara vara vansinnigt att ja ungarna hemma "bara för att" liksom, när man känner att man inte pallar mer! ♡

Vi kommer gärna och leker någon dag, ska bara försöka komma in i lite rutiner och få nån ordning i vardagen först! ;)

Haha, jo i lördags glömde hon det..men igår kom hon på sig o hälsade så mycket! ;-)

Puss
Joanna

2014-08-13 @ 09:52:56
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: TiNA

Närhet är ju superviktigt speciellt när språket inte alltid är detsamma/går att förstå, en kram går ju inte missförstå!
Jag tycker det är lyxigt att ha fått vara hemma så här länge med lilleman och kanske är det kombinatinen av ångest och avundsjuka som gör att jag tror på dagis, socialt umgänge, att få rutiner och "uppfostran" från andra vuxna och att du och minstingen hade mått lika bra av lite ensamtid som Edwin av att leka ifrån sig!
Jag är dock ingen motståndare eller ifrågasätter ert beslut, aj lööv jo to the moon. ♡

Svar: Ja, eller hur! Här kramas vi massor! :) O man kan verkligen se vad Edwin tycker det är jobbigt ibland, när han "pratar" hur mycket som helst, och vi förstår ingenting! :-/ Måste ju vara sjukt frustrerande..
O du, jag vet att du varken ifrågasätter eller är motståndare! ♡
Forever and always. Puss
Joanna

2014-08-13 @ 22:28:58
URL: http://winatina.blogspot.com
Postat av: Sabina

Tycker också du gör rätt i att ha han hemma från dagis.
Vem vill (om man har ett val) sätta barnen på dagis när det ser ut som det gör idag?? Ok jag väljer att göra de, eller Levi vill gå där sina 15h men han är ju 5 år nu och tycker att det är jätteroligt :) Kram till er <3

Svar: Tack! Vad roligt att höra.. :) Lite så känner jag också.. med dom små barnen! En 5åring har ju utbyte av Dagis på ett annat sätt än en två åring liksom! :) KRAM
Joanna

2014-08-14 @ 11:10:10
URL: http://sabinaelvstal.blogg.se
Postat av: ♥ Tirja ♥

Ja precis, dagmamma hade kanske varit bättre samtidigt så är ju hon ensam med 4-6 barn istället. Det är så svårt att veta när man ska välja sånt ;)
Jo men jag känner mig egoistisk men samtidigt kan jag alltid välja att ha dom hemma lite när jag vill medans jag pluggar också, blir väl bara nu under praktiken det blir svårare :)

Ja men precis, den här himla vardagen är inte lätt för man hinner ju ingenting vad man än tänker att man ska göra! Jag hade ju tänkt komma ut till er nån dag hela semestern anders va hemma men det blev ju som det blev ;)

Haha ja hon är ju söt!

<3

Svar: Ja, verkligen.. inga lätta beslut att ta!
Näe, dygnen har liksom alldeles för få timmar..o viljan är oftast större än orken.. o tiden att hinna med allt man önskar! :-/

Joanna

2014-08-16 @ 11:29:54
URL: http://tirja.blogg.se/

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0