♡ Kokosolja!?

Är det någon av er som läser,som använder kokosolja!?
Jag har ganska nyligen "upptäckt" den/det.. Vad säger man egentligen? Hursomhelst.. Det är ju tamigtusan toppen! Varför har vi inte haft detta hemma förut?
 
Funkar toppen att smörja in sig med,tvätta barnrumpor,  ha på smörgåsen,  jag har i Smoothien,  steka i,som solskydd,deodorant, eller varför inte som glidmedel?
 
Mina fina böjvecks eksem (jo, man kan tydligen ha det som vuxen!) Har blivit otroligt mycket bättre,  smörjer utan på,och inifrån genom att äta kokosoljan.. Toppen ju! 
 
Tycker det är fantastiskt att "hitta" och upptäcka såna här saker! :) Kokosolja har inte så jättehög Spf i sig, så är man lättbränd,eller har väldigt ljus och känslig hy så skulle jag gissa på att Hallonfröolja, eller Morotsolja är bättre solskydd! Då dom har betydligt högre spf! 
 
Kokosoljan är kallpressad, ekologisk och innehåller alltså inte massa annat lustigt.. Vilket gör att iaf jag hellre smörjer in ungarna o mig själv i sånt! ;) Likaså med hallonfröoljan o morotsoljan..  
 
O Nääe,  jag använder "vanliga" produkter också.. men jag tycker det är spännande och intressant med allt naturligt och giftfritt! Så jag prövar gärna,o lär mig gärna mer.. 
 
Hur tänker ni om sånt här!? :)

Era tankar..
Postat av: ♥ Tirja ♥

Min mamma använder jätte mycket sånt där, själv använder jag mest weledas babyserie men just nu har det varit dåligt med sånt, mest pga att jag inte prioriterat det rent ekonomiskt.
Önskar jag var lite bättre på sånt men det kommer väl mer ju mer pengar man kan lägga på sånt.
Isak får ju jätte fula eksem mot vintern så då kör jag weledas babyolja och en annan kräm dom har tillsammans med typ miniderm för bäst effekt på han.
Aila har jag inte märkt så mycket på men hon har haft weledas babyprodukter hela tiden. Ska köpa på mig lite när anders semesterpengar kommer eftersom min skatteåterbäring gick till annat ;)

Jag tycker också det är jätte intressant och framförallt bra att det lyfts fram mer och mer både ekologiskt och saker utan en massa konstiga tillsatser :)

2014-06-12 @ 11:28:59
URL: http://tirja.blogg.se/

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0