♡ Hyfsat mörbultad

I Söndags var det helt okej väder, för att vara ute och härja tillsammans med kidsen! Så när Arwid sov sin mittidagenlur, så klädde vi på oss och gick ut! Lowa invigde sina nya längdskidor..
Jag och Jesper fick för oss att vi skulle spåra upp en bra pulkåkningsbacke, på sidan om huset! Med snowracer.. Sagt o gjort.. Till slut hade vi fått till det riktigt bra.. Så pass bra så att den här morsan flög över vallen, och halvvägs till grannen! Herre jisses vad jag flög!! Haha.. Lyckades på nåt vis parera så pass att jag inte vurpade.. Just då!
Värre gick det när jag o Lowa tävlade vem som kunde åka längst med snowracerna! Hon körde först, o tog sig en bra bit.. Även hon flög över den där snövallen.. Morsan ville ju inte va sämre! O tog fart! Flög gjorde jag. Landade inte som tänkt, utan gjorde en herrejösses volt utan dess like! Herregud! Varför skulle jag ens försöka!?
Grannen skratta, Lowa skratta.. O Jesper o Edwin skratta. Själv låg jag där som en strandad säl. Övertygad om att axeln var ur led, och skulderbladet krossat.. Haha..
Jaja, jag är ju hel i alla fall, om än något stel och jäkligt öm.. Man är ju tydligen ingen ungdom längre! ;)
 
Roligt och mysigt hade vi det i alla fall! Älskar dessa dagar, då vi har möjlighet att vara ute tillsammans och leka med barnen. Hela familjen. Otroligt värdefullt! ♡ Hade förvisso en hel del städning att göra inne, men det försvinner ju inte.. O då tycker jag det är viktigare att faktiskt umgås tillsammans! Så pass mycket har jag ändå lärt mej genom åren! ;) O barnen tycker ju att det är så roligt, att göra saker tillsammans med oss! =)
 
Efter några timmar ute, så gick vi in och fikade, givetvis varm choklad och ostmackor till mellis! Det är helt klart nåt speciellt med det, efter man varit ute och blivit lite sådär lagomt kall och rosig om kinderna!
 
       
 
 
Har ju under denna isolerings helg, faktiskt hunnit med att tvätta bort en himla massa från tvättstugan! Plus allt extra som blev med sängkläder o sånt, pga magsjukan! Samt städat bort det sjuka! Mest, sån tråkig städning kvar.. Precis som om inte all städning är tråkigt. Men jaa, ni fattar poängen! Skönt att börja kunna se golvet i tvättstugan igen! Blir som så mycket roligare att faktiskt tvätta då! ;) Måste sortera bort berget med kläder som ska läggas bort/ säljas bort också! Sortera upp i storlekar, fota och göra annonser.. Meen, just nu känns det gruvensamt.. Måste liksom komma i rätt städa bort humör! ;)
 
I eftermiddag, så ska jag o Lowa till tandläkarna. Först ska jag dit, och göra en röntgen hos "min" tandläkare klockan fyra, och sen ska Lowa vara hos sin på Frösön klockan sex.. För att kolla tandställningen, och justera! Ett sånt där besök som tar typ tre minuter, men ändå måste göras! Fördelen är ju att jag o Lowa får lite egentid, och att vi ska äta middag tillsammans med mormorn! ♡
 
Imorgon vankas det tillväxtkontroll, för den här långa lilla herrn! Samt efterkontroll för morsan! Huua, vad jag gruvar mig! Inte för att jag tror nåt skulle vara tokigt. Men det är liksom inget trevligt besök. Men något som måste göras, och lämna cellprov när jag likväl är där!
Tur jag har en fantastisk barnmorska. Dessutom så ska vi dejta Myran, vilket var hundra år sen! Så det om något, ser jag verkligen fram emot! ♡
 
 
Alla ♡- nsdag på lördag gott folk! Brukar ni "fira" det? O framförallt HUR firar ni? :)  Jag sitter o tror banne mig jag ska beställa nån go parfym, till min käre sambo.. HÄR finns massor, med bra priser och snabb leverans! ;)
 
Jag älskar den här gamla godingen.. ;)
 
 

Era tankar..

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0