♡ Haft en bra helg,trots ett litet missöde..

Alltså, vi har ju bott här i lite drygt ett år nu.. Flyttade ju in 1/12-2013.. Folket här är trevliga och gulliga.. O vi har absolut inga problem med några grannar.. Grannar är ju annars något, som kan skapa stora problem! ;) Men det går riktigt bra! =) Frågan är ju dock om, vi har sabbat grannsämjan för all framtid, och om Robert Ashberg kommer knacka på någon dag?  Det hände en grej i lördags kan man väl kanske säga..
Jesper hade skjutsat Lowa på kalas, till en klasskompis.. O vad gör han på hemvägen!? Jo, kör över grannens katt!!! Ajjemän.. Alltså, inte sådär lite så att lite vård behövs, utan den stendog. Jahopp!? Vad gör man nu då? Han hade ju ingen aning, om vems katten var och knackade på husen närmast där det hände.. Ingen av dom ägde katten! Neehe!? Det här hände ju alltså även mitt i byn. La ut en förfrågan på byns Facebook sida, vem som kunde tänkas äga en liten mindre svart och vit katt, på ***vägen.. O fick ett samtal en stund senare av pappan i en familj, och jorå! Det var deras katt.. Förklarade vad som hade hänt, och beklagade samt sa att vi tagit rätt på katten om dom vill ha den! Så fem minuter senare, var han här och hämtade den! Tackade så mycket, för att vi tagit rätt på den och letat upp dom, och sa att dom verkligen uppskattade det! Så det kändes ju bra i alla fall!  ♡
 
Alltså att utekatter blir påkörda/ihjäl körda är ju inte ovanligt, och det är ju tyvärr något man på något vis får räkna med, att det kan hända..  Men o förklara det för barnen, huua! Får ont i hjärtat när jag tänker på småbarnen i den familjen! :(  ♡ Detta var ju tydligen även tredje katten, på tre år som hade blivit ihjälkörd! :-/
 
 
 
Jaja, vi fick sällskap av Svärfar och Eva till middagen på lördagen, och det var trevligt! Lättade upp stämningen! =) Edwin var dock så övertrött, så jisses! :-/ O jag somnade som vanligt, vid nattningen av han! Men det är liksom så mysigt, att ligga där o trängas i han lilla säng!  ♡
 
 
I söndags började vi dagen med en rejäl mysfrukost, innan vi blåste in på Jysk för att hämta den där rackarns hyllan vi väntat på!! wiihoo! =) Sen landade vi äntligen på Badhuset! Var super lite folk där, vilket är skönt med Brunflobadet.. =) Dessutom är det superbilligt, fräscht, man får ha med matsäck. Och framförallt, man får ha med barnvagnen in i simhallen! Stort plus på det!! =) Det gör ju att det blir nåågot lättare o fara o bada med en mini, och två andra.. Eftersom Arwid behöver sova emellanåt, och Edwin och Lowa vill ju givetvis gärna bada längre än Arwid orkar! =) Så nu badade vi först tillsammans allihopa, och när Arwid somnade kunde jag t.om passa på att simma några längder! Men jisses alltså, vad otränad man är.. Trodde seriöst, jag skulle dö! Uscha! Hahaha! =)
Efter en heldag på badhuset, så blev vi bjudna på middag hos Svärfar och Eva! Lyxigt!  ♡
 
Men Alltså, varför simmar jag inte oftare? Det är ju bra träning, och skonsam träning.. O bra för hela kroppen! Ska banne mig, försöka ta mig iväg någon eftermiddag/kväll och simma igen! Tänkte att jag o Lowa kanske kan simma tillsammans! Få lite egentid, nån gång i veckan, samtidigt som det skulle göra gott för oss bägge! :)
Men jag Kan ju ärligt erkänna att efter tre barn, så är man inte så jättebekväm i minimalt med kläder..
 
Igår kom smset jag väntat på, mina skor finns nu på Stadium i stan.. Och bara väntar på miiig!! Wiihoo! =)
I eftermiddag ska jag äntligen hämta hem dom! Glaaadare tjej! =)
Ska ju även iväg och pröva ut ny längdskidsutrustning till Lowa! Yeey! Hennes är ju alldeles för korta, och pjäxorna är dessutom spårlöst borta! :-/ Har ju kikat lite på köp&sälj sidor, och inte hittat nåt alls.. Så jag fick för mig att ringa morfarn häromdagen, för o höra om det kanske fanns nån billig outlet uppe i Åre.. Fick till svar.. " Joanna, Ingenting är billigt här.. Far på sportringen i stan, och köp ett skidpaket där.. " Javisst,för det tillåter verkligen ekonomin tänkte jag.. men svarade typ "Jaa,jag får väl göra det.." Då fortsätter morfarn med " Ja, åk dit och pröva ut.. Också hör du av dig till mig,vad det kostar så swishar jag pengar! Så får hon det av mig!! "
JISSES!! Rätt brydd jag blev, och framförallt så himla glad!!!  ♡ ♡ ♡
" Klart som sjutton, hon ska ha riktig och bra utrustning! "
Å Lowa blev ju givetvis överycklig, och vill ju åka in på en gång! Dock var hon hemma ifrån skolan igår, pga nån sorts förkylning och var totalt orkeslös..  ♡ Så igår gick det ju inte att ordna.. Men i eftermiddag, så tänkte vi försöka få det gjort i alla fall! =)
Skidutrustning är ju faktiskt viktigt här.. Då det åks skidor, minst en gång i veckan bara på skoltid!
Trist bara att det kostar så rackarns mycket pengar!
 
 
Jisses, vilket skitlångt inlägg det blev nuuudå.. Sånt som händer!
Nu ska jag måla naglar, får se hur det slutar! ;-)
 
       
 
        
 
     

Era tankar..

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0