♡ Rubbad Sömn & Trotstankar

 
Alltså, det blir så jäkla rubbat när jag somnar vid nattning.. Gick och skulle söva ner Arwid i våran säng.. Oklart vem av oss som faktiskt somnade först!  Minns att vi låg nära o kikade på varandra, sen somnade nog jag. .  ♡
 
Vaknade för en halvtimme sen, och såg att vi åtminstone fått sällskap av pappan i sängen! O nu kan jag ju givetvis inte somna om.. 😠
Övervägde att flytta Arwid till hans säng, men av erfarenhet från dom två föregående nätterna, så vet jag att han just nu behöver massor av närhet.. Så han får helt enkelt ligga kvar i natt, också hoppas vi på en sova hela natten, natt!  Dom senaste två har nämligen inte varit såna!  😯
 
Edwin sover nere med Storasyster inatt! Dom ungarna alltså! ! 😍😍😍 Dom har en helt otrolig relation, trots åtta år emellan! O jag blir alldeles varm, långt in i hjärteroten när jag ser dom tillsammans! Lowa har längtat efter fredag, för då skulle dom ha fredagsmys tillsammans, kolla på film ilag och sova i hennes säng!  😉 Älskade mysungar! ♡♡♡ Edwin somnade ju givetvis ifrån,  så Lowa kom upp o mös en stund med oss också!  Men nu ligger dom där, sida vid sida.  Som kopior av varandra och sover så sött!  
 
Ibland funderar jag på om det är tack vare att Lowa är så omtänksam och go mot Edwin, som han är så snäll emot  Arwid!? För överallt, läser man om svartsjuka och styggtag mot bebis småsyskon, med 2åringar.. " Alla går igenom det!"
Men seriöst, inte en enda gång har han varit  "stygg" emot lillebrorn.. ♡ Trots att lillebrorn är en bebis som ofta är ganska missnöjd och alltid ska vara i famnen. . Men Edwin är liksom alltid lika go å glad mot han.. 😍
Jag minns när han var alldeles färsk o nyss kommit från BB, o Edwin precis haft tredagars febern. . På fjärde dagen,efter tredagars febern alltså.. Så började pappan jobba,  och Edwin bara grinade och skrek.  O jag såg framför mig ett helvete!  Samma kväll, började han äta bra igen och  blev som vanligt! O då insåg jag att det var ju inte svartsjuka.. Han mådde ju bara inte bra än..
O nu har jag tänkt i drygt fem månader, att snart kommer det.. Den där syskon avundsjukan! Men verkligen ingenting!? 
Men man ska aldrig ropa Hej, det vet man ju av erfarenhet! 😉 Är bara glad att vi faktiskt sluppit det, om så bara hittills! 😂
Likaså den "berömda 2års trotsen " Självklart har även Edwin sjukt mycket vilja, och även humör! Men att han är i nån sorts trots, det kan jag verkligen inte påstå!  😄
 
Hur är era barn?  Hur har ni upplevt trotsperioder?  O ni med syskon, avundsjuka!?
Hur bemöter och hanterar ni trots?  
Ut med språket nu!  😉 
 
Minns en tjej, som har en pojk lika gammal som Lowa.. Hon har alltid hävdat att Trots är ett hittepå, och att det inte finns!? Hade väldigt svårt att köpa det, när Lowa och hennes pojk var små. . O Lowa gick igenom trots perioder!  ;-) Men om hennes pojk, var som Edwin är så kan jag ju nu helt plötsligt förstå henne!  😂
Trots låter ju dock inte så jävla ballt.. Utvecklingsfaser, där dom måste testa allt för att faktiskt utvecklas låter ju betydligt bättre. . O framförallt trevligare..
Men handen på hjärtat,  huur jäkla lätt är det att tänka så.  O använda dessa fraser,  När den där trotsiga lilla skitungen, testar föräldrarnas gränser till Max!? 😲
Näe, då är den lilla snorungen i världens jobbigast trotsålder! !  Så är det ju liksom bara..
Även om man bara vill väcka dom, när dom ligger så fint där i sängen och sover likt en liten ängel, och pussa sönder dom! Typ en kvart, efter att dom somnat.   Då är den där skräck dagen man haft, o som man avslutat med en flera timmars lång mardrömsläggning, liksom bara bortglömd!  Det är ju fantastiskt hur man funkar!  😆
 
 
Delar med mig av en gammal favvobild, på två av mina älskade små skatter! ♡
 
 
 
 
 
 
 

Era tankar..

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0