♡ Bättre Fredag och Bra helg

I fredags var vi på utflykt! =)
Vi hade bett Tina och Alfons att möta upp oss i Brunflo 8.20 med en snowracer för att åka med till för dom okänt resmål! ;-)
 
Så, jag o smågrabbarna var ju upp före 06.00 kokade varm choklad o stökade på! Lämnade av Lowa på skolan, klockan åtta. Då hon ville åka bussen med skolan. Vi följde alltså med till Klövsjö på den årliga skidresan! ♡
 
Jag började dessutom dagen, på bästa tänkbara sätt ur diabetessynpunkt också..
Bästa jäkla morgonvärdet på sinnessjukt länge! =)
Idag börjar jag förövrigt med nya långtidsinsulinet Tresiba.. Ska bli spännande att se vad det gör för skillnad! :)
 
I Klövsjö var det toppen väder, glada ungar, nöjda morsor och massor av snö! Så grabbarna kunde åka snowracer och busa i snön! Lowa hon åkte slalom, hela långa dagen! =)
O vi mammor, fick äntligen umgås efter alldeles för lång tid sen sist!
Älskade vän! ♡♡♡
 
Åt lunch på restaurangen, tillsammans med skolan. Sen drack vi varm choklad o fikade o mös ute..
Smågrabbarna charmade några stockholmare, o blev bjudna på grillad korv av pappan i den familjen! ;-)
 
Hann knappt lämna parkeringen, så sov alla tre småkillarna i stort sett!
 
      
 
       
 
      
 
 
Hemma, så svängde vi in på Pizzerian och syndade dagen till ära med pizza!
 
Blev en lugn och skön kväll på soffan.. O alla barnen sov heeela natten i sina egna sängar! Yeeey! Första gången på åtta månader, som vi inte varit upp på natten! =)
 
Pappan jobbade ju i Lördags, så jag o barnen tog med oss återvinningen o for till stan. Lämnade det, och sen storhandlade vi på Maxi. Vansinne! Gick dock bra, fick med mig tre barn hem och en hel del ifrån handlingslistan!
 
Blev tacos till middag, och jag hade en bokad tjejkväll på lördagkväll. Men mitt mående var ju allt annat än bra, så jag stannade kvar hemma. Somnade till på Jesper i soffan, strax efter sju..
 
Igår, packade vi in oss hela familjen och for på Brunflobadet. Glada och förväntansfulla barn! =) Där mötte vi upp familjen Olovsson/Persson!! Åååh, Lyckan att få se Lilly på badhuset!!
Jag blev så varm i hjärtat!!! ♡ ♡ ♡
Å vad hon var glad, och lycklig! Älskade lilla kämpe!!! =)
 
Våra barn, var givetvis också väldigt glada o nöjda! Bada är ju bland det bästa dom vet, alla tre! =)
 
På vägen hem, svängde vi in till Farfarn och Eva o där hade vi turen att bli bjudna på middag! =)
Så en toppen trevlig, dag och kväll! Med trevligt sällskap, och dessutom god middag! ♡
 
Idag är Lowa ledig från skolan, och vi har precis ätit lunch.. När Arwid vaknat tror jag vi kanske ska åka in till min mormor och hälsa på lite. Jag har ett tandläkarebesök 16.30 också. Jesper jobbar, så kidsen ska få vara hos bonusmormorn.. Tror Sandra skulle vara med dom till hon kommer hem!
Hon fyller ju dessutom år idag, så efter tandläkaren för mig så blir det smörgåstårta där!
Lyxigt! ♡
 

Era tankar..
Postat av: Helene

Låter som en riktigt lyckad dag! :D

Svar: Den var verkligen toppen! =)
Joanna

2015-03-23 @ 14:18:29
URL: http://minttu.blo.gg/
Postat av: Diabetes Göran

Klövsjö, Vemdalen, Brunflo, Pilgrimstad. Nästan mina hemtrakter ju. Kunde man inte tro av en varbergsbo eller hur? ;)

Svar: Haha.. Va? Vad roligt! :) Vart är du ifrån då? =)Världen är liten, o Sverige ännu mindre! =)
Joanna

2015-03-24 @ 09:16:41
URL: http://www.mondoblog.se/diabetesbloggen
Postat av: Diabetes Göran

Jag är uppvuxen i en liten by som heter Alby strax utanför Ånge.

2015-03-25 @ 07:35:44
URL: http://www.mondoblog.se/diabetesbloggen
Postat av: kaffehörnan

Härligt kollage

Svar: Tack! =)
Joanna

2015-03-25 @ 13:39:12
URL: http://www.kaffehornan.se

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0