♡ Snart Påsk

På torsdag är det skärtorsdag! Jag borde ju eventuellt börja på att påskpynta!?
Men jag är lite kluven, vi åker ju eventuellt/förmodligen upp till fjälls på fredag.. O då känns det ju liksom lite meningslöst?
Det jag är kluven över egentligen, är väl mer om vi ska åka till fjälls eller inte!? :-/ Kan inte riktigt bestämma mig.. Vad jag vill göra?
Pappa och Karin ska inte upp nånting alls.
Däremot ska ju Håkan & Ingrid dit, och Sofia.. Samt sex kompisar till henne.. O jag tror att det är det som känns lite gruvensamt. Att det isånafall ska bo sex stycken relativt okända tillsammans med oss! Jag gissar på att vi förmodligen träffat dom förut nångång.. Men ändå! Vi är ju dessutom fem stycken, bara vi i våran familj..
Det är ju mysigt, att det är mycket folk där.. Men när det är folk man liksom inte känner, så blir det ju lite gruvensamt.. Tycker jag! O med barn som ska sova osv..
För barnens skull, så känns det ju självklart att vi ska åka upp. Lowa längtar ju verkligen upp! =) O jag är övertygad om att Edwin skulle älska det också.. Få åka skidor, o snowracer o pula på.. Grilla korv o bara mysa!  ♡
O det vore absolut mysigt!  ♡
Här hemma finns det ju ingen snö, att åka varken snowracer eller skidor på.. :-/
 
Men jag vill gärna fira en "riktig" påsk.. Med påskmat, påskpynt o hela köret! Jag gillar liksom dessa traditioner.. O både jag och Jesper, vill ju gärna ge barnen en "riktig" påsk också! O där uppe blir det ju inte så i år..
 
 
Hur firar ni påsk? Med familj och släkt?
När jag var liten, så var vi ju alltid uppe i stugan.. Påskpyntat o fint! O på påskafton, åt vi påskmat tillsammans allihop! Våran familj och Farbror med familj.. Å farmor o farfar när jag var riktigt liten!  ♡
 
Nu har ju varken jag eller Jesper, någon familj som vill fira varken påsk eller jul med oss egentligen.. Det är liksom ingen som tycker om det riktigt.. Eller jag vet inte? Förbaskat tråkigt är det i alla fall!
Jag tycker det är mysigt, med dessa högtider. O jag vill ge våra barn mysiga påskar, och mysiga jular!
Å jag saknar syrran!  ♡
 
I fjol, hade vi en riktigt mysig Påskafton i Boda tillsammans, med älskade vänner. Åt god mat, och ungarna fick leta påskägg.. Supermysigt!  ♡
O jag firar mer än gärna, en mysig påsk tillsammans med fina vänner.. Absolut!  ♡
 
Men, jag fascineras lite av att våra egna familjer.
 
Blaha blaha..
 
 
 
I helgen har jag varit i farten förresten, firade en kollega i fredags.. Så jäkla trevligt!! =)
O i lördags var först jag o Lowa på loppis, o gjorde ett tappert försök att få sälja iväg lite skrot! Gick sådär.. Haha! Så jäkla lite folk var det där.. Men trevligt hade vi i alla fall! ;)
 Trevligheterna fortsatte på eftermiddagen/kvällen.. Med tjejmys hos Jänet!  ♡ Hade dessutom turen att få bli friserad också! Yeeey! Sjukt skönt, o se ut som folk igen! Haha! =)
Åt massa god saker, o surrade strunt heela kvällen! =) Skönt, att bara få vara Joanna ibland! O inte mamma Joanna.. jomensåatte...
 
Näe, nu ska vi äta lite lunch minsann!

Era tankar..

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0