♡ Det här med pump, en rosa kanske?

Jag ska ju äntligen få pröva pump igen!! Såå himla glad är jag!

En minimed 640g är det jag ska få pröva. Med CGM! 😊 Ska blir så otroligt roligt,spännande o ja det känns ju även nervöst förstås! 🙊
Jag tycker ju färg är roligt, så en rosa eller lila får det nog bli! 😍


Ni som är pumpanvändare med cgm, är ni nöjda!? Jag har ju  i dagsläget en lånad dexcom, och är verkligen jätte nöjd med den. Den är framförallt en stor trygghet. För både mig,min sambo och våra barn.
Hur upplever ni CGMn till minimed pumpen?
Tillförlitlig? 
Är ju lite nervöst o byta från något man är trygg med.. Har väldigt sällan haft nå katastrofala felvärden med dexcomen tex.. :)

Sen funderar jag på det här med dom olika infusionseten som finns.. Det är ju verkligen en djungel!  🙈😂
Vad tycker ni funkar bra, o Varför!? 


Fin kurva,från inatt tills nu! 😊✌



Himla nöjd diabetiker just nu! ;)

#ÖPPENDIABETES






Era tankar..
Postat av: Hope Design

Ville bara kika in och tipsa om alla höstnyheter vi fått in på www.hopedesign.se den här veckan, t-shirts med prins, marmorskal i alla färger till alla iphone modeller! <3

2015-10-15 @ 14:52:06
URL: http://www.hopedesign.se
Postat av: Ida

Hej! Jag har en 640g med cgm och jag är jättenöjd, speciellt med funktionen "stopp innan lågt" som hjälper till och ibland förhindrar lågt blodsocker. Vad gäller infusionsset så har jag använt Quick-set i alla år jag har använd medtronics pumpar. Hoppas att du blir nöjd med pumpen och att allt går bra! :D

Svar: Åh, vad härligt att läsa! =) Jag är verkligen så förväntansfull.. Haha! =) Den funktionen är något som jag verkligen ser framemot.. Är det automatiskt tro, eller något särskild inställning? Quick-set tycker jag verkar smidigt o bra, eller ja.. Alla verkar ju smidiga! =) Slang längd o så, visst finns det två olika? =) O slutligen, vart sätter du pumpen? Jag har ju i dagsläget dexcomen på armen.. Tycker det är himla smidigt liksom! O jag vet att många har ju pumpnålen på armen också.. Har du erfarenhet av det? =) Ursäkta mina hundra frågor.. ;)Tack, det hoppas jag också! Nu vill jag bara att det ska bli pumpstart!! =)
Ha en fin helg! =)
Joanna

2015-10-16 @ 11:23:57
Postat av: Malin

Vad tekniken gått framåt :) hoppas du blir nöjd med pumpen!

Svar: Ja, det är ju fantastiskt!! Jag har en dröm,att någon gång kunna säga "Jag har Haft diabetes! Men är frisk nu.. " Det vore verkligen något! 👌
👍
Joanna

2015-10-23 @ 09:43:06
URL: http://nouw.com/malinranta
Postat av: Mamma Malin

SV: Ja, men gör det. Världens smidigaste mellis typ!

Svar: Ja, sjukt smidigt! ;) Får nog se till o åka in mot stan o Willys idag! ✌
Joanna

2015-10-24 @ 16:42:56
URL: http://www.mammamalin.se

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0