♡ Oskuldskontroll!??

Alltså, det här är något utav det absolut dummaste, och jävligaste jag nånsin hört!!!???
Har nu på morgonen läst om Oskuldhetskontroll. 
Ja,ni hör ju vad jävla dumt!?!
Hur I helvete kan man som läkare erbjuda oskuldhetskontroll!? På riktigt!!
För att kunna utfärda ett oskuldhetsbevis, som mannen  (som någon stackars flicka ska bli bortgift till)
Och dennes familj ska ta del av! 
Det är ju så urbota jävla dumt så det liknar ingenting. 
Jag finner inga ord.😠
Så otroligt sjukt kränkande. 😢

Intakt mödomshinna, på riktigt!? 
Det är ju för helvete en myt att mödomshinnan visar om en tjej mist sin oskuld eller ej.
Jag kräks på alltihop.

Och ska dessa kontroller utföras på vårdcentraler runtom i Sverige 2015, så hoppas jag innerligt att varenda läkare ljuger.
Säger att kontroll är utförd,mödomshinnan är intakt. Och istället under den tid undersökningen skall utföras,har ett samtal med tjejen om allas lika värden, vad som är okej i relationer och att alla äger sin egen kropp!!!

Inte en enda människa ska behöva utsättas för detta. 
Fan jag blir så arg!


Era tankar..
Postat av: Johanna

Nej men vad sjukt! Var har du läst detta??

Svar: Det stod bland annat på expressen! Kommer handla om detta på Kalla Fakta ikväll också,om jag minns rätt! Kanske finns på Tv4 play redan nu.. Helt sjukt ju! :)
Joanna

2015-10-06 @ 15:18:04
URL: http://www.nouw.com/johannanlsson
Postat av: Anna ML Holm

Helt sjukt!

Svar: Fruktansvärt sjukt! Såg du på Kalla Fakta igår? Jag blev så förbannad,och frustrerad!! 😠😨
Joanna

2015-10-07 @ 07:47:58

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0