♡ TrialNet studien

Jag tror jag skrivit om den tidigare.. Men iallafall, igår tog jag o pappan med oss Smågrabbarna in på labb. Så att deras prover skulle tas! O jag såg framför mig kaos,o att vi skulle bli tvungna att hålla fast varsin skrikande och panikslagen liten grabb! 😨
Så blev verkligen inte fallet. 

Ingen av dom har tidigare blivit stuckna, så jag var ju då rätt nojjig! 🙈 Helt i onödan tydligen! 😂
Emblande armvecken på bägge grabbarna innan vi for hemifrån. O Edwin tyckte de gjorde lite ont o ta bort det.. 
Jag lämnade prover först, så framförallt Edwin skulle få se, vad som skulle göras.. Sen var det Edwins tur, frågade om han ville sitta i knät. Det skulle han minsann inte. Sen satt han o pladdrade på o kikade nyfiket när hon stack o blodet rann till röret. Inte minsta tillstymmelse till varken smärta eller rädsla!! ♡
löjligt nöjda o stolta var vi,både pappan o jag!! ☆♡☆

O Arwid gick det precis lika bra med!! Han tyckte inte de va nå kul o sitta still,men när hon väl stack han så blev de spännande så då gick de bra o sitta still! 😍

Nu är deras prover inskickade o bara Lowas kvar! 

TrialNet är en studie om typ 1 diabetes , o provet visar bland annat om våra barn har antikroppar och kommer att få det.  

Så  nu håller vi tummarna! ✊


Era tankar..
Postat av: TrialNet-koordinator i Malmö

Vad trevligt att du bloggat om TrialNet-studien och att provtagningen var ett positivt tillfälle för er :-)
Någon i TrialNet coordinating center i USA har tom uppmärksammat din blogg :-) trevligt :-)
Lycka till med Lowa!
Med vänlig hälsning
Barbro Gustavsson

Svar: Nej men vad roligt! :) Lite tufft att nån därifrån även uppmärksammat det! Världen är bra liten ändå.. ;) Tycker det är en otroligt viktig studie.. Så det är himla roligt om det kan nå ut till fler!
Igår var det Lowas tur,och det gick också jättebra! (Även om jag starkt övervägde att ta provet själv på henne,då labb personalen misslyckades ibörjan.. 😜) Så nu är hennes prov också inskickat. Borde vara hos er idag, eller imorgon! :)
Tack för din kommentar!:)
/ Joanna
Joanna

2015-10-08 @ 07:59:31

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0