♡ Bytt är bytt!

Så var det gjort.
Igår bytte jag min minimed 640g med cgm, mot en Animas Vibe, med dexcom!
Än så länge känns det jättebra!
Bara det att dexcomen diffar ca 0,3 mmol. med mina bs i fingrarna gör att jag genast känner mig betydligt mer trygg! 😆
Ska lära mig pumpen också, så hoppas jag att vi också kan bli vänner! 🙈

Min nya kompis, rosa och fin! 😂
#ÖPPENDIABETES

Det är ju lite knöligt, man hittar inte riktigt i menyerna. Det finns ingen bakåtknapp, också är den ju sjukt ohightech jämfört med minimeden.
Minimeden var sjukt enkel att manövrera, kolhydratsräkna osv..
Men det är väl som att byta telefonmärke, det tar ett tag att vänja sig helt enkelt. Lära sig funktionerna på just den här. O lära sig att manövrera den! 
Jag hoppas jag kommer bli väldigt nöjd!

Magkänslan känns bra, och det är himla viktigt! Då blir det förhoppningsvis jättebra!
Man ska alltid lita på sin magkänsla! 😘


Efter pumpstarten så stressade jag hem för o hämta upp Edwin som skulle till tandläkaren! Gick kalasbra,även för mamman med tandläkarskräck! 🙈😆
Nöjda OCH stolta for vi hem, jag å treåringen.

Slängde i oss mat, flidde ihop o greja o sen kom Farfarn så jag for på möte på skolan! 👌



Era tankar..

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0