♡ Fint ute och tankar om pumpbyte!

Säga vad man vill om kylan nu.. Men det är ju förbaskat fint ute.. 😍 O med all den snö som kom,så är det himla trivsamt. Även för någon som mig,som egentligen inte är så förtjust i vintern.


Vårat hem i vinterskrud! 


Detaljer på bron som jag gillar.. 

Detaljer jag gillar mindre. Med en tweenie i huset..😂 Nånting säger mig att hennes nästa ridtur kan bli något kylig. 😜



Idag har vi bara -20.. Men de får gärna stiga upp till -10 eller åtminstone -15 innan jag vill släpa med åtminstone Arwid ut för o leka nån längre stund. Sover gott ute gör han iallafall i skrivande stund. Å Edwin leker med lera! 😉

Leksaker som väntar på att få användas! 😉




Mitt mammahjärta svämmade över lite extra efter lunchen idag. När dom ätit klart så säger Edwin " Tack för maten, mamma" o går genast o ställer undan tallrik,glas o bestick. Strax efter säger Arwid "Taataa" (i min värld,å just då tror jag det betydde Tack faktiskt!  😜) och bökar sig ned ifrån sin stol,och bär försiktigt bort sin tallrik, glas och bestick! 😍
Alltså dom är underbara ibland dom små liven.
Och helt plötsligt var allt bråk o tjorv innan lunchen som bortblåst! 😂

Skitungar! 😍

Imorgon ska vi iväg och fira årets första 30 åring! 😆 Lowas gudfar, Joel fyllde nämligen  30 i tisdags! 🎉🎈🎂🎁
Så imorgon ska vi dit och säga Grattis!! 😊
Sen tror jag minsann Lowa har tänkt att sova kvar där.. Vilket hon ser framemot jätte mycket!
Tycker det är så himla roligt att dom två har sån bra kontakt! Jag vet att det betyder jättemycket för Lowa! ♡ Å då känns det bra i mammahjärtat.

Igårkväll fick vi finfrämmande, av Jespers kusin Sanna. Det var trevligt! Hon är en sån himla gullig tjej! ♡ Å jag fick även kika lite närmre på hennes Animas,  och helt klart så känns ju min minimed betydligt mer hightech. 😕
Och det känns lite gruvensamt i det hela.  
Att ha marknadens bästa och värsta pump. O vilja byta till en (som förvisso har samma funktioner förutom autoavstängning vid lågt bs) men som är så himla mycket mindre hightech.. 
Åååh. Vad jag önskar att dexcom skulle va kompatibel med minimed!! 😭 

Börjar jag tveka? 😕 Jag vet helt ärligt inte. Men för mig är tryggheten såå himla viktig. Och  CGMn jag har idag, litar jag verkligen inte på. O känner mig inte trygg med den. Och ur säkerhets synpunkt så är det väl egentligen inget o fundera på.
Tanken har slagit mig att man kanske kan få ha dexcom och den pump jag har idag. Men då ere ju som två "grejjer" o ha med sig.
Åååh. 
Varför ska det vara så svårt för? 😦

#ÖPPENDIABETES 

Era tankar..
Postat av: Anonym

Åh så söta barn ❤️❤️ Kram på er

2016-01-15 @ 14:41:40
Postat av: Anonym

Glömde ju undrerteckna. Var ju jag i kommentaren ovanför 😜❤️

Svar: Haha! Lätt hänt du! 😜
Kram på dig! ❤
Joanna

2016-01-15 @ 14:43:31
URL: http://www.nouw.com/jatalanerna
Postat av: Sandra'

håller med dig, trots att det är kallt så ser det så mysigt ut :)

Svar: Ja eller hur! :) Idag är det bara -10 så idag kan vi leka ute! :)
Joanna

2016-01-16 @ 13:39:25
URL: http://miinvardaag.blogg.se
Postat av: Angelica

Så söta ungar 😍


SV: äntligen någon som ser bara fördelar med samsovning! 😍
Nouw.com/Angeliicawestelius

2016-01-17 @ 00:09:18

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0