♡ Baka med Stevia?

Har varit,och är väldigt sugen på att prova baka med Stevia istället för vanligt socker.. Är liksom nyfiken på hur det blir?
Någon som har nån erfarenhet? O vet om man kan byta ut allt socker mot Stevia, eller behövs det vanliga sockret för exempelvis jäsning? 
 
Tror jag ska göra ett försök snart nämligen.. Borde väl egentligen baka lite matbröd, då det är betydligt bättre att ha i frysen.. Tycker dock inte att det är lika roligt att baka!;-)
 
Nån som sitter inne på nå bra recept förresten? Isånafall skulle jag bli glad! :) Gärna på matbröd, eller fikabröd med Stevia!? ♡

Era tankar..
Postat av: Sofia

Jag har recept på ett jätte gott grovt bröd och på tekakor och morotsbröd! :)
Ska bara hitta dom så kan jag skicka dom till dig pm nått av dom va intressant :)
Kram

Svar: Jaaaa, gärna det! Är öppen för alla förslag och tips!:) Kram
Joanna

2014-05-07 @ 15:36:34
URL: http://evasofialovisaholmberg.blogg.se
Postat av: Nathalié - mamma till Charlie

Spännande med stevia! Har också funderat på det. Tror man kan byta ut socker mot stevia i de flesta recept (fast mindre mängd då). Men har aldrig provat själv..

Sv. vad roligt och välkommen :). Den peston är supergod så hoppas du kommer gilla den också :).

Svar: Då ska jag hålla dig uppdaterad om hur det går! ;-) Har hittat ett vad jag tror är ett bra recept på en kladdkaka.. gjord på Stevia! Ska ge mig på det imorgon, eller så snart som möjligt iallafall!;-)
Joanna

2014-05-07 @ 16:12:13
URL: http://livetomyarp.com
Postat av: mamma

Jag sparade lite recept från tiden då du fick din diabetes, bara att kika vid tillfälle, kram kram 💝

2014-05-07 @ 20:46:39

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0