♡ God marinad/saltlag till Tjälaknul

4 dl kallt vatten
1 dl soya
1 dl salt
3-4 vitlöksklyftor
Mycket svartpeppar
 O om man vill kan man slå i en skvätt honung oxå!;) 
 
Rör ihop,o stoppa i steken direkt ifrån ugnen.. o låt den ligga i hela dagen,i kylskåpet.. Glöm inte att vända på steken om den inte är helt täckt! ;-) 
 
Så jääkla gott blir det! :) 

Era tankar..
Postat av: Sofia

Oooh nu blev jag ju inge sugen på mer mat!
Måste rota lite i frysen och se vad jag kan göra tjälaknöl på!
Ska även testa din inläggning. Lät riktigt gott
Hoppas ni får en kanonhelg och att fogarna ger med sig lite oxå :)

Svar: Tjälaknul kan man ju göra på i stort sett vad som helst! :-)O marinaden är svingod! Höll på åt ihjäl mig!:)
Joanna

2014-05-09 @ 17:17:37
URL: http://evasofialovisaholmberg.blogg.se
Postat av: Ida

Alltså, jag anser mig rätt så matlagningsintresserad och lagar mycket mat. Varför i jösse namn har jag aldrig gjort tjälaknul?

Svar: Alltså, det undrar jag också!? Varför har du inte gjort det!!??Förväntar mig att du gör premiär tjälaknuln snarast möjligen..
Joanna

2014-05-12 @ 10:06:34

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0