♡ Aprikospurè

Jajjemän, har ju varit på gång o göra aprikospurè ungefär huur länge som helst!
Förra veckan, fick jag äntligen fingrarna ur arslet och gjorde den!
Varför drar jag alltid ut på saker o ting?
Var varken svårt, eller tog särskilt lång tid.. Haha!
 
Ungarna älskar det.. Hälften fyllde jag i burkar, o tänkte använda som "sylt" på gröten.. Resten frös jag in i små kuber, och slängde i frysen.. Så jag kan stoppa ner nån kub i gröten, om jag ska ha något annat på deras gröt!
Toppen bra! =)
Varför Aprikospurè tänker ni nu.
För att det innehåller mycket järn, och är det något BVC gafflar om så är det ju huuur bra industrigröten, och vällingen är.. För att den är järnberikad!!!
O eftersom jag fortfarande inte tänker köpa, och ge sån gröt. Så järnberikar jag min egen gröt. Funkar klockrent! O alla är nöjda och glada! ;)
 
Min egen gröt, är för det mesta havregryn/bovete gröt.. Mums säger kidsen!
 
Recept på aprikospurèn;
250 gr osvavlade,ekologiska aprikoser. (En påse innehåller oftast 250gr)
4 ekoäpplen, jag använde röda och inte så sura
Lagomt mkt eko svartvinbär,cirka 250gr. ( Jag hade egenplockade kvar i frysen)
 
Blötlägg aprikoserna, förslagsvis kvällen innan.
Ångkoka äpplena, jag skalade ,och skar dom i småbitar.
Svartvinbärena, tog jag fram så dom tinat.
Sen körde jag alltihopa i mixern.
Klart, o färdigt att ösa upp!
 
Sätter fart på hårda magar också! ;)
 

Era tankar..
Postat av: milina.blogg.se

Nice :D

2015-03-17 @ 13:33:17
URL: http://milina.blogg.se/

Dina tankar:

Vem är jag:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min Blogg:

Det här vill jag säja.. :):

Trackback
RSS 2.0